Mavi Patagonya'ya giden portallar, sahil kenarındaki glamping alanı ve eski, terk edilmiş bir deniz feneri

bigsecret

New member
Süvari alayına yol boyunca rehberlik eden Tico, “Dizginleri kısa tutun, çünkü rüzgar var ve korkabilirler” diyor. Bahia Bustamante Portalı.


Gün kusursuz olmaktan çok uzak ama bunun pek önemi yok çünkü dışarı çıkma arzusu var. Hayvanlar eyerlendi ve binmeye hazır; rüzgarın başında acımasızca esiyor Marea nehrine doğru yaklaşık on kilometrelik bir geçiş.


İlk adımlar zordur. Rüzgâr yoluna çıkan her şeyi delip geçiyor gibi görünüyor. Atların burun delikleri her nefes alışında genişler ve daralır. Manzara, altın rengi ve turuncu renkli şeritler ve büyük bir battaniye gibi hareket eden hayaletimsi kumlarla dolu, kuraktır.


Bir süre sonra zamanın cesareti ve bir tepeye tırmanınca birincilik ödülü geliyor: çakıl taşlı ıssız bir kumsal; Bütün deniz elimizde. Vahşi Patagonya, turist rehberinin sıradan bir yeri ya da klişesi olarak değil, canlı ve az keşfedilmiş bir varlık olarak.


At binmek doğada yaşanabilecek deneyimlerden sadece bir tanesi. Patagonya Azul Parkıdenizcilik projesi Arjantin'i Yeniden Vahşileştirme Vakfı Deniz ekosistemini korumak, ekolojik restorasyonu için çalışmak ve yerel ve onarıcı bir ekonominin gelişimini desteklemek için yaratılmıştır.


Trekking Portalı Isla Leones. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin

Toplamda, Chubut ilinde Rawson'dan Comodoro Rivadavia'ya kadar yaklaşık 450 kilometrelik deniz kıyı şeridi, dört giriş kapısı ve 60'tan fazla ada ve korunan koy (hepsi denizimizin biyolojik çeşitliliğindeki önemli deniz manzaraları) ile, kasabalar ve çok sayıda kuş türü ve deniz memelisi için beslenme ve yuvalama alanları.


Bu parkın ötesinde daha geniş bir alan olan Patagonya Azul, UNESCO'dan uluslararası mühür almış. Patagonya Azul Biyosfer Rezervi. ve bu aynı zamanda Río Negro'daki San Matías Körfezi'nin güney kısmını da içeriyor. 3,1 milyon hektar alanın %58'i deniz, %42'si ise karadır.


giriş kapısı


O Bahia Bustamante Portalı Comodoro Rivadavia'nın yaklaşık 200 km kuzeyinde, 3 ve 28 numaralı güzergahlar boyunca yer alır. Bu devasa korunaklı koy, fırtına kuşu ve karabatak gibi kıyı kuşlarını görmek için mükemmel bir noktadır ve bozkır ve denizin doğal manzarasını deneyimlemek için uzun yürüyüşler yapma olanağı sunar. .


Bahía Bustamante Portalı.  Fotoğraf: Lautaro Yürüyüşü / Arjantin'in Yeniden Vahşileştirilmesi
Bahía Bustamante Portalı. Fotoğraf: Lautaro Yürüyüşü / Arjantin'in Yeniden Vahşileştirilmesi

Kamp ateşi alanları ve kuru tuvaletler sunan Arroyo Marea kamp alanında güzel bir vahşi deneyim yaşayabilirsiniz.


İl Yolu 1'i (çakıl) kullanarak şuraya ulaşırsınız: Leones Adası PortalıParkı gezebileceğiniz diğer noktalar.


Patagonya Azul Parkı.  Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
Patagonya Azul Parkı. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin

Küçük bir balıkçı ve yün üretim kasabası olan Camarones, kıyı yürüyüşü ve yelkencilik faaliyetlerine katılmak için iyi bir yerdir. Mirador del Sauce yolu eski bir ağaca (elbette bir söğüt ağacına) çıkıyor ve şahinlerin ve kartalların yuva yaptığı devasa kaya oluşumlarıyla uçsuz bucaksız bozkırın panoramik manzarasını sunuyor.


İtibaren Arredondo Körfeziyürüyüş, güneşin kumsallarda güzel bir gümüş ışık gibi olduğu yüksek bir deniz manzarası sunar; Bakış minimumda durur: saçakları tarayan rüzgar ya da bir kuşun görünüşte hareketsiz süzülmesi.


Leones Adası'na gezi aynı körfezin limanında başlıyor. Grupta yaklaşık on kişiyiz. Gökyüzü şeffaf görünüyor ve navigasyon keyifli.


Tekneden biri, “Yavru bir yosun martı gidiyor” diyor. Kısa süre sonra bir noktaya ulaştık deniz aslanı tünek şakacı bir şekilde tekneye yaklaşanlar. Yüzlercesi var ve uzaktan sanki aynı fikirdeymiş gibi tekdüze bir kükreme duyulabiliyor. Yılın diğer zamanlarında sağ ve kambur balinaları da görebilirsiniz.


O iniş taş sahilde Adanın tarihi boyunca, yağlarını yağ olarak kullanmak üzere kurtları katletmeye adanmış İngiliz ve Fransız fabrikalarının bulunduğu bir yer.


Leones Adası'ndaki deniz feneri.  Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
Leones Adası'ndaki deniz feneri. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin

En ilginç noktalardan biri, adayı keşfetmek için bir yere ulaşana kadar yürüyüş yapmaktır. eski terk edilmiş deniz feneri.


11 kenarı olan neredeyse dairesel bir yapıdır ve bazı nesneler zamanın geçmesine rağmen hala ayaktadır: eski bir cin şişesi, mutfak eşyaları, sürahiler, eski asetilen gaz tüpleri. Hepsi çok uzak bir dönemin tanıkları (deniz feneri 1910'ların sonunda hizmet dışı bırakıldı, 60'ların sonunda ise tamamen terk edildi).


Tekneye dönüyoruz ve gezimize devam ediyoruz. Fırınlar koyuçok sayıda kuş ve deniz memelisinin sığınağıdır.


Ve ayrıca tarihten bir başka sığınak: Bu deniz ve uçsuz bucaksız kayalık manzarada, bugünkü Arjantin topraklarında bir İspanyol yerleşiminin ilk temeli, 1535'te Simón de Alcazaba'nın ilk “Puerto de los Leones”ü kurmasıyla gerçekleşti. Pedro de Mendoza'nın şimdiki Buenos Aires'i kurmasından neredeyse bir yıl önce Patagonya'daki girişim.


Glamping Isla Leones.  Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
Glamping Isla Leones. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin

Geri, gece yıldızların ve deniz havasının lüksüdür içinde Isla Leones'te glamping, bu yıl hizmete açıldı. Orada, güneş batarken, yoğun bir günün ardından birisi çılgınca görünen bir fikir öneriyor: Kumlu ve çakıllı plajda kayalar ve uçurumlar arasında şnorkelli yüzme.


Giyindik neopren takım elbise. Buna rağmen buzlu su, ayaklara ve kafaya küçük bir şok veriyor ve elbisenin kauçuğu bunu önleyemiyor.


Kafa suya daldırıldığında küçük harikalar ortaya çıkar: bir denizyıldızı, anemonlar, yüzlerce balık, büyük yosun ormanları.


Glamping Isla Leones.  Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
Glamping Isla Leones. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin

Gelgit çekildiğinde, manzara çok geniş kumsalların üzerinden muhteşem bir manzaraya dönüşür.


Camarones'e döndüğünüzde durmak bir zorunluluktur. Amar'ın kurucusu Carola Puracchio'nun evi. Orada yemek pişiriyor – bir restoranı değil, “küçük bir gastronomi işletmesi” olduğunu söylemekten hoşlanıyor – ve yemek pişiriyor deniz yosunu bazlı konserveler yerin.


Her gün evinin önündeki, deniz kenarındaki kayalardan topluyor. Burada deniz yosunu bazlı atıştırmalıklar ve bölgedeki zanaatkar toplayıcılardan gelen balıklarla yapılan diğer lezzetlerden oluşan bir atıştırmalık servis edilmektedir.


Evinin galerisi sahile bakıyor. Deniz orada, ulaşılabilir durumda. Her şey önde. Bir süreliğine de olsa sakin bir şekilde ufka bakmanın ayrıcalığını, hiç sıkıcı olmayan o keyfi yaşıyoruz.


Carola bir noktada “Deniz bize her şeyi veriyor” diyor. Yemeklerden bahsediyor ama aynı zamanda bu inanılmaz gezinin bir özetini de sunuyor.



Patagonya Azul Parkı'na nasıl gidilir?

  • Camarones, Patagonya Azul Parkı'nı gezmek için ana şehirdir. Comodoro Rivadavia'ya 259 km uzaklıktadır. Aerolíneas Arjantins ve Flybondi'nin Aeroparque ve Ezeiza'dan Comodoro'ya gidiş dönüş fiyatı 66.282 $'dan direkt uçuşları var.
  • Camarones'e ve park portallarına erişim için kendi aracınızla veya kiralık aracınızla gitmeniz tavsiye edilir.
Nerede kalınır

  • Glamping Isla Leones, gecelik 120 ABD dolarından başlayan fiyatlarla sahilde kabinler sunmaktadır. Günde üç öğün yemek ve yürüyüş, şnorkelli yüzme ve elektrikli bisiklete binme (glampingislaleones.com) gibi aktiviteler dahildir.
Glamping Isla Leones.  Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
Glamping Isla Leones. Fotoğraf Lautaro Mart / Yeniden Vahşileşme Arjantin
  • Camarones'te Complejo Indalo Inn, 52.000 $'dan başlayan fiyatlarla çift kişilik odalar ve kahvaltı sunan iki yıldızlı bir oteldir (indaloinn. com.ar; 0297 496 3004).
  • Park kapılarında kamp olanakları ve kuru tuvalet kullanımı ücretsizdir.
Fiyatı ne kadar

  • Leones Adası ve Deniz Feneri gezisi Kişi başı 150.000 Dolar tutarında bir ücreti var. Arredondo Körfezi'ne kara transferi, Leones Adası'na navigasyon, deniz aslanı kolonisini ziyaret, doğa yürüyüşü ve Fransız deniz feneri ziyaretinin yanı sıra piknik dahildir (Viento Azul, 0297 463 8040; vientoazul.com.ar).
Bilgi nereden alınır?