yolcuların hakları nelerdir

Bir uçuşun iptali veya gecikmesi birçok sıkıntıya neden olur. Kayıplar diğer turistik hizmetlerin rezervasyonunda, iş taahhütlerine zamanında gelmeme ve faturalar bütçede planlanmayan ekstralar.

Üstelik bu gerilim ve stres anlarında birçok soru ortaya çıkıyor: Yapmam gerekiyor mu? başka bir bilet al? Havayolu havalimanındaki masraflarımı karşılıyor mu? Bir sonraki uçak ertesi gün kalkarsa konaklama masrafını kim ödüyor?

Tüm bu şüpheler, Hava Taşımacılığı Sözleşmesinin Genel Koşullarında çözülmektedir. Haklar yolculardan.

Uçuşunuz iptal edilir veya rötar yaparsa ne yapmalısınız?

Bir uçuş iptal edildiğinde, gerekli talebi yapmak için her zaman havaalanı kontuarından veya diğer iletişim yollarından havayolu şirketine gitmelisiniz.

Bağlı olarak sebepler İptal durumunda yolcuya tazminat ödenip ödenmeyeceği. Arjantin’de 2013’ten bu yana, uçuşların herhangi bir nedenle kalkamaması durumunda havayollarının tazminat ödemesine gerek yok meteorolojik.

Havayolları her zaman yolcuya tazminat ödemek zorunda değildir. Fotoğraf Shutterstock,

Aynı şey şurada da oluyor grev vakasıçünkü ulusal düzenlemeler bu konuda hiçbir şey söylemiyor. Bu nedenle yapılan iddialarla ilgili olarak havayolları lehine ve aleyhine kararlar bulunmaktadır.

Şimdi yolcu hangi durumlarda iddia ve iptal için tazminat mı istiyorsunuz?

203/13 ile değiştirilen 1532/98 sayılı karara göre, operasyonel koşullar oluştuğunda, teknikleri veya ticari nitelikte olması durumunda, taşıyıcının bir uçuşu veya bagaj teslimini dört saatten fazla iptal etmesi veya geciktirmesi veya önceden teyit edilen uçağa binişin reddedilmesi (fazla rezervasyon) veya durak-kalış veya varış noktasında duraklama yapamaması durumunda, Yolcu, aşağıdaki haklar:

Yolcuların şikayette bulunabilmeleri için haklarını bilmeleri gerekmektedir.  Fotoğraf Shutterstock.Yolcuların şikayette bulunabilmeleri için haklarını bilmeleri gerekmektedir. Fotoğraf Shutterstock.
  • zorunlu olarak dahil edilmesi acil uçuş varış yeri için aynı taşıyıcının arkasında,
  • onun onayına taşıma sözleşmesiYolcu tarafından kabul edilebilir olması halinde, onaylanmış alana sahip bağlantılar da dahil olmak üzere,
  • veya yeniden yönlendirilecek başka bir rota Sözleşmede belirtilen varış noktasına, taşıyıcının hizmetleri veya başka bir taşıyıcının hizmetleri veya başka bir ulaşım aracıyla, ikinci durumlarda yer müsaitliğine bağlı olarak.
  • Yolcu, yeniden planlamayı kabul etmiyorsa, başka bir tarifeyi tercih edebilir. geri ödemek Geçitten.
Bir Aerolíneas Arjantin uçağı.  Fernando De la Orden'in fotoğrafı. Bir Aerolíneas Arjantin uçağı. Fernando De la Orden’in fotoğrafı.

Önemli: Yeni güzergahın ücretinin, satın alınan biletin değerinden yüksek olması durumunda yolcu herhangi bir ek ücret ödememelidir, ancak yeniden planlanan seyahatin ücreti daha düşükse taşıyıcının ödemesi gerekmektedir. farkı iade edin.

Yeniden planlamayı kabul edenler için şirketin ayrıca şunları sağlaması gerekir: ücretsizvarış noktasına telefon veya kablolu iletişim ve yerel iletişim; bekleme süresine göre yemek ve atıştırmalıklar; uçuş gecikmesi dört saati aştığında otelde, havaalanında veya şehirde konaklama; havaalanına gidiş-dönüş kara ulaşımı.

Öte yandan havayolunun yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda yolcular her zaman Yasal yargı iddiaya devam edelim.

“Kesinlikle Mevcut mevzuat güncellenmeli. 1998’den kalmadır ve birçok açıdan eskidir. Turizm Hukuku alanında uzman bir avukat olan Santiago Aramburu, örneğin, arızi hizmetler için telefon araması hakkının (bugün bu, bir internet sinyali sağlamak veya pil şarjını sağlamak olacaktır) diyor.

Ve eğer yeniden planlama yolcunun işine yaramazsa, her zaman bir değişiklik ihtimalinin bulunduğunu da ekliyor. İdari veya adli kanallardan talepte bulunmak.

“Bunlar genel olarak düşük (veya az) tutarda tüketici sözleşmeleri olduğundan, idari yollarGenellikle hızlı ve ücretsiz olan bu hizmetler, yolcunun doğru ve gerekli şekilde korunması için son derece önemli ve gereklidir” diye açıklıyor.

yolcuların hakları nelerdir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön