“Uruguay uçağına” sefer yapmak neden özel bir sezon?

Bir olayın üzerinden on yıldan fazla zaman geçti And Dağları’nda kar yağışı çok önemli2023 kışında olduğu gibi. Deniz seviyesinden 3.750 metre yükseklikteki manzara, Uruguay uçağının düştüğü yer – olarak bilinen kaza And Dağları Trajedisi– hayatta kalanların 72 gün boyunca katlandığı duruma benzer koşullar altında.

Olağandışı karın yanı sıra, İspanyol yönetmen Juan Antonio Bayona’nın trajediyi anlatan ve Oscar’a aday gösterilen filmi The Snow Society’nin Aralık ortasında vizyona girmesinden bu yana bu hikayenin ayrıntılarına olan ilgi arttı.

13 Ekim 1972’de Uruguay Hava Kuvvetlerinin 571 sefer sayılı uçuşu, Malargüe’deki Sosneado tepesindeki Mendoza sıradağlarındaki bir dağa düştü.

45 yolcu taşıyan Fairchild uçağı Montevideo’dan havalanmıştı. Mendoza’da mola verdi ve kötü hava koşulları nedeniyle pilotlar tereddüt etti Ragbi maçı oynayacakları Santiago de Chile’ye devam edecekler.

Uçuş ertesi gün öğle yemeğinin ardından tekrar havalandı. Şili sınırını geçmeden önceGemi bir dağa çarpıp ikiye ayrıldı.

O pilot hata yaptı hesaplamalar. Sıradağları çoktan geçtiklerine inanarak alçalmaya başladılar.ancak karşı rüzgar seyir hızlarını düşürmüştü ve en yüksek dağların daha gerisinde ve ortasındaydılar.

Kazada uçak her iki kanadını ve kuyruğunun bir kısmını kaybetti. Gövdenin geri kalanı 700 metrenin biraz üzerinde kayarak bir buzulun karına saplandı.Şili sınırına yakın.

İçeridekilerden 12’si hayatını kaybetti Çarpmanın etkisiyle uçaktan fırladı. Haftalar sonra hayatta kalanlar dağın zorluğu karşısında şaşırdılar ve orada kaldılar. çığ altında kaldı.

Diğer sekiz yolcu öldü. Karla kaplı uçak gövdesinde dört gün kaldıktan sonra hayatta kalanlar, hayatta kalmaya devam etti. aşırı sıcaklıklar ve durumlar.

Bu sezon Uruguay’ın uçağa yolculuğu sırasında çok kar yağdı. Fotoğraf Tuiti Trekking

Yapmak zorundaydılar Hayatta kalabilmek için ölen arkadaşlarının kalıntılarıyla beslenmek. Onları kurtarmaya gelmeyeceklerini, ölüme terk edildiklerini anlayınca Gözyaşı Vadisi’ni kendi başlarına terk etme planları yapmaya başladılar.

Şili tarafında olduklarına inanıyorlardı ama henüz Arjantin sınırını ya da en yüksek zirveleri geçmemişlerdi. 3.750 metre yüksekliğindeydiler ve Arjantin ile Şili arasındaki geçiş noktasından 1.200 metre uzaktaydılar.

Birkaç başarısız tırmanışın ardından yaz yaklaşıp en iyi havalar başladığında ragbi oyuncuları Roberto Canessa ve Fernando Parradobatıya doğru ilerlediler. Karşıya geçmeyi başardılar Yardım aramak için dağ sırasının uçsuzluğu.

O 21 Aralık’ta yürüyüşün dokuzuncu gününde Şilili katırcı Sergio Hilardo Catalán onları buldu.neden nehrin diğer tarafında olduklarını açıklamak için onlara bir defter ve kalem fırlattı.

Katır sürücüsü, yardım istemek için Carabineros (Şili polisi) karakolunu bulmak amacıyla 10 saat 800 kilometre yol kat etti. İlk başta hikayesine inanmadılar ama hayatta kalanlardan birinin el yazısıyla yazılmış bir not taşıyordu.

“Dağlara düşen bir uçaktan geliyorum. Uruguaylıyım. 10 gündür yürüyoruz. Üst katta yaralı bir arkadaşım var. Uçakta 14 yaralı var. Buradan bir an önce çıkmamız lazım ve hemen yola çıkmalıyız. nasıl olduğunu bilmiyorum. Yiyeceğimiz yok. “Zayıfız. Bizi üst katta ne zaman arayacaklar? Lütfen, yürüyemiyoruz bile. Neredeyiz?”dedi mesaj.

Sonrasında 72 gün süren acı, Noel’e saatler kala askeri helikopterlerle kurtarıldı. Sadece 16 kişi kendilerini kurtarmayı başardı. Hikaye dünyayı dolaştı.

Bir Anıt trajediyi anıyor.Bir Anıt trajediyi anıyor.

Uruguay uçağının kaza yeri bugün nasıl?

Bugün bir anıtÖlen yolculardan bazı kalıntıların, haçların ve yolculukta taşıdıkları nesnelerin gömüldüğü yer. Uçağın parçaları, arka aksı, kanadı ve motoru var. Gövde ve kuyruk buzulun içine gömüldüğü için uzun süredir görülemiyordu.

Bu inanılmaz manzara uzun yıllardır görülmedi.And Dağları Trajedisi Anıtı’na 58 sefer yapan Mendoza rehberi Eduardo “Tuiti” Molina, “Ağustos ayında meydana gelen tarihi kar yağışı nedeniyle karla dolu ve eriyen su miktarı nedeniyle öfkeli nehirler var” diyor. .

Uruguay uçağına yürüyüş nasıldır?

  • Uçağın enkazına ulaşma mevsimi kısa, kasım ayının sonundan şubat ayının ortasına kadar.
  • Sefer sürüyor üç gün, iki geceSilleros (boş destek atları) ve dört nehri geçmeye yardım eden katırcılar eşliğinde: Atuel, Barroso, Lágrima ve Rosado.
  • Onlar da onlara eşlik ediyor kargo katırları Yüksekte kamp yapmak için çadırları, matları, yiyecekleri ve geri kalan malzemeleri taşıyorlar.
Yolculuk sırasında nehirleri geçmek.  Fotoğraf Tuiti TrekkingYolculuk sırasında nehirleri geçmek. Fotoğraf Tuiti Trekking
  • Keşif görevlileri, kıyafetleri ve uyku tulumuyla birlikte yalnızca sırt çantası taşırlar. İlk gün 5.169 metre yüksekliğindeki Sosneado tepesini görebilir, 6 saatlik yürüyüşün ardından El Barroso karakoluna ulaşıp geceyi geçirmek için 2.500 metrede kamp kurabilirsiniz.
  • Trajedinin kurbanlarının anısına dikilen bir anıt olan Anıt var. Onları hatırlatan çeşitli haçlar, plaketler ve nesneler var. Kılavuzda “Kaza mahallinde bir veya iki saat kaldık, iniş ise dört saat daha sürüyor” diye detaylandırılıyor.
  • Üçüncü gün ise dört ila altı saatlik son yürüyüştür. Los Arrieros karakoluna ulaşana kadar terk edilmiş El Sosnado kaplıca otelinin önünden geçiyorsunuz. Araçlar Mendoza’ya dönmek üzere oraya park edildi.
  • Tuiti Trekking (@tuititrekkingmendoza) şirketi ile yapılan keşif gezisinin değeri, Mendoza’dan kalkış için 400 resmi dolara mal oluyor. 2024 yılında Ocak ayında iki, Şubat ayında ise iki geçiş yapılması planlanıyor.
Kalkışlar kasım ayının sonundan şubat ayına kadar yapılmaktadır.  Fotoğraf Tuiti TrekkingKalkışlar kasım ayının sonundan şubat ayına kadar yapılmaktadır. Fotoğraf Tuiti Trekking

Hedefe varmanın heyecanı

Tuiti Molina, “Yolculuk duygusal, dokunaklı ve ağlamamak imkansız. Bu yıl uçağın bulunduğu yere 58 tırmanış yaptım. Burası eşsiz bir tarihe sahip, sevgi ve saygı dolu bir yer” diyor.

Geziye katılmak için gerekli olduğunu açıklıyor birkaç saat yürüme eğitimi aldıancak bunu başarmak için dağlarda deneyim sahibi olmanıza gerek yok.

Yürüyerek gerçekleştirilen bu keşif gezisinin koordinatörüne göre, trajedinin yaşandığı bölgeye gelen ziyaretçilerin çoğunluğu Buenos Aires, Şili ve Uruguay’dan geliyor.

Atlar destek amaçlı kullanılıyor.  Yolculuk yayadır.  Fotoğraf Tweet Trekking.Atlar destek amaçlı kullanılıyor. Yolculuk yayadır. Fotoğraf Tweet Trekking.

Bunu yapan başka turizm şirketleri de var. binicilikve şu anda 70 ila 80 yaşları arasında olan hayatta kalanların çoğu da bu şekilde aynı fikirde.

Molina, Anıt’a vardığınız anda duyguların karışık olduğunu söylüyor: “Bir sevinç ve tatmin geçişi başardığın için, ama aynı zamanda acıyı, yaşanan acıyı hissetmeyi, Orada meydana gelen doğaüstü bir olay yüzünden.

Ekipte öğretmenler, rehberler, katırcılar ve baqueano’lardan oluşan 12 kişinin bulunduğunu söylüyor. Çünkü bölgenin sakinleri olmasaydı, sezon başında karla kaplı olduğundan işaretli bir yol bile olmayan bazı nehir ve dereleri geçmek imkansız olurdu.

Neden Gözyaşı Vadisi deniyor?

Tur, yer hakkında bazı merakları öğrenmenizi sağlar. Örneğin trajedinin yaşandığı Gözyaşı Vadisi. Hayatta kalanların adı verilmemiştir. Adını, kayalardaki göz tahrişine neden olan ve güneş gözlüğü kullanılmasını gerektiren mineral miktarından almaktadır.

“Biz bunu yapmayı seçtik iki nedenden dolayı yaya olarak geçmek: Dağa yolculuk sırasında atların bindikleri acıları önlemek ve yürümek bir sanat olduğu için düşünmenizi, yansıtmanızı ve manzarayı seyretmenizi sağlar” diye anlatıyor rehber.

Birkaç kez plak yapıp birkaç saat içinde dağa tırmanmak isteyen insanları “kutsal” saydıkları bu yere götürmeyi reddettiler.

“Bu tür bir sefer Hastalık olmadan hayatta kalmanın öyküsünü anlatmaktır. And Dağları’nın ortasında olmanın keyfini yaşamak için meditasyon yapın ve temiz havanın tadını çıkarın” diyor.

Ve bunu sağlar Trek’i seçenlerin çoğunun tepelere tırmanma deneyimi yok.. “Önemli olan tek şey, Uruguaylıların deyimiyle uzun yürüyüşlerde kıyafetlerinizi ve uyku tulumunuzu veya çuvalınızı yanınızda taşıyabilmenizdir” diye şaka yapıyor.

“Uruguay uçağına” sefer yapmak neden özel bir sezon?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön