Z Kuşağı: Öğrenciler, kurucular, şirket liderleri

bigsecret

New member
BŞimdiye kadar, kamusal tartışma, artık iş dünyasına girmenin eşiğinde olan Z Kuşağı’na ilişkin farklı bir görüşten yoksundu. Kendim görmek için birkaç genç girişimciyle konuştum.

“Yalnızca etkileyicileri takip etmekle kalmayın, onlara tavsiyelerde bulunun. Ve onları reklam şirketlerine bağlayan köprüler kurun.” 17 yaşındaki ve şirketin Hamburglu başkanı Charles Bahr, erkenden pazarlama dünyasının yeni mekanizmalarından bir iş yapma dürtüsüne sahipti. 14 yaşında genç YouTuber’ları videolarının yapımında ve dağıtımında desteklemek için bir ajans kurdu.

Ortak hedef: onları yıldızlara (veya en azından yıldızlara) dönüştürmek ve onlar için endüstrideki para potlarının kapısını açmak. “Gençlerden gençler için (hedef gruplar)” hikayesi işe yarıyor. Aslında o kadar iyi ki, onuncu sınıftan sonra okulu bıraktı ve Project Z adlı ikinci şirketini kuruyor. Aynı zamanda pazarlama iletişimi sorumlusu olmak için kendi şirketinde mesleki eğitim almaktadır.


ayrıca oku




Fikir Almanya, homurdananlarınız






Charles, Levi’s, Deutsche Bahn ve McDonald’s gibi büyük müşteriler için çalışıyor. Siparişler, reklam kampanyalarının geliştirilmesinden mağaza tasarımına ve pazar araştırma projelerinin uygulanmasına kadar uzanmaktadır. Akıllıca, çünkü kendi pazar araştırma panelimiz değer dünyaları, medya kullanım alışkanlıkları veya markalar hakkındaki görüşler hakkında somut gerçekleri mümkün olan en kısa sürede sağlar.

Her zaman odak noktasında: 1997 ile 2012 yılları arasında doğan, çoğunlukla harcamaya hevesli ve her halükarda tamamen dijitalleşen Z Kuşağı. TV reklamlarının etkili medya kanalları listesine girmesi pek olası değil: Z kuşağının üçte birinden fazlası artık TV izlemiyor ve yüzde 97’si medyada çevrimiçi videolar izleyerek vakit geçiriyor.

Şirketler, gençler veya yirmili yaşlardaki gençler gibi hedef gruplar tarafından duyulmak için bugün nasıl ve nerede görünmeleri gerektiğini bilmek istiyor. Charles kendinden emin bir şekilde, “Hedef kitle benim, bu yüzden en iyisini ben bilmeliyim,” diye yanıtladı. Bu neslin bir temsilcisi olarak, pazarlama müdürleri ve CEO’larla ilişkilerinde nasıl parlak, güvenilir ve güzel konuşması gerektiğini biliyor. Onun oğlu olabilir. Veya torunlar.

Charles zaten pazarlama sektöründe başlı başına bir marka. Bu nedenle şirket inovasyon günleri ve pazarlama konferansları için davetler yağmaya devam ediyor. Ama aynı zamanda okul sırasında bu geziler için mazeretsiz devamsızlıklar için kınama. önemli değil Charles artık okuldan çıktı ve bu arada, çevresinde deneyimli çalışanlardan ve çalışma arkadaşlarından oluşan büyük bir ekip oluşturdu.

Şirket için her boş dakika


Jonathan Streubel aynı zamanda genç bir girişimcidir. 16 yaşındaki Berlinli, arkadaşlarının sinema, spor, partiler veya seyahat gibi ortak etkinlikler düzenlemek ve organize etmek için kullanabileceği Trember adlı bir uygulama programladı.

Uygulamayı Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi diğer sosyal ağlardan farklı kılan nedir? Açık ve düzenli, her şey gerçek tarihlerle ilgili – “Ne yiyorum”, “Influencer XY neden en iyisi” gibi metre uzunluğundaki raporlar veya genellikle sosyal medya aracılığıyla paylaşılan diğer banallikler olmadan. Z Kuşağı temsilcisinin dijital bir hizmetle “gerçek” toplantılar için daha fazla zaman ayırmaya yönelik ilginç yaklaşımı.

Jonathan, “Öğleye kadar okula gidiyorum, ondan sonra her boş dakikamı şirkete harcıyorum” diyor. Uygulama yeni kullanıma sunulduğundan, başarı veya başarısızlıktan bahsetmek için henüz çok erken. Bununla birlikte, basında ve uygulama mağazasında ilk umut verici yanıt, heyecan verici bir şeyin gerçekleşmek üzere olduğunu gösteriyor. Bir kullanıcı “Facebook sonunda gereksiz” diyor. Elbette: Facebook aynı zamanda ebeveynlerin sosyal ağıdır ve Z Kuşağı’ndan daha azdır.

Fikir zekice: Bir kişi arkadaş çevresini Trember aracılığıyla bir toplantıya davet eder etmez, bu arkadaşların tümü potansiyel uygulama kullanıcılarıdır. Bu yerleşik ağ etkisi, yüksek pazarlama maliyetlerinden kaçınır ve hızlı erişim oluşumunda bir yangın hızlandırıcı görevi görür.


ayrıca oku


Getty ImagesGetty Images



Fikir yanlış anlaşılmış






Jonathan bu fikri ABD’de bir yıllığına okula gittiğinde buldu. Fikri en başından tavsiye, eylem ve sermaye ile destekleyen babası Nikolai Riesenkampff, zaten başarılı bir internet girişimcisiydi. Ve bugün, neredeyse tam zamanlı olarak WhatsApp ve Co.’ya karşı mücadele etmek isteyen genç şirketi yönetiyor.

genç girişimciler


Charles ve Jonathan’a ek olarak, okul ve “Fortnite” dışında kendi işlerini kurmaya ve kendi yollarına gitmeye cesaret eden pek çok genç var:

Start-up TV programı “Die Höhle der Löwen”in en genç katılımcısı olan 17 yaşındaki Max Rongen, fitness barı Plantbreak ile orada yeterince para ve satış desteği kazandı.

Yine 17 yaşında, Maxim ve Raphael Nitsche, kardeşler ve matematik çatlakları, özel ders uygulaması Math 42’yi geliştirdi ve onu büyük yaptı. O kadar büyük ki, şirket 2017 sonunda sekiz haneli bir meblağ karşılığında satıldı.

Akıllı Öğrenin, gençleri akıllı telefonların işlevlerini veya İnterneti yaşlı insanlara nasıl kullanacaklarını açıklamaya teşvik eden, kurucusu Allegro Sprute tarafından nesiller arası bir girişimdir. İş fikri o kadar açık ki, Allegro ülke çapında düzenlenen bir iş planı yarışmasını kazandı.

Bu listeyi uzatmak mümkün. Tüm bu başlangıç hikayeleri özenle seçilmiş olsalar bile, sözde tembel Z Kuşağı için işlerin o kadar da kötü olamayacağına dair iyi bir his veriyorlar.

Gerçek şu ki: Almanya, uluslararası geçerliliğe sahip başlangıç hikayeleri ile ölçüldüğünde, fakir bir ülkedir. Bu nedenle, genç kurucuların yüksek fikirli ve dar görüşlü tahsisli bahçe düşüncesini kapatmaya teşvik edilmesi olan güvercinliklere izin verelim. Yeterince Charles ve Jonathan olamaz!

Yazar, Antoni reklam ajansında yönetici ortak, BILANZ köşe yazarı ve Z Kuşağı çocukların babasıdır.