TrustTech: Tüketiciler neden bankalardan çok Apple’a güveniyor?

bigsecret

New member
ABu yılın başında dijital mega trendler hakkında yazdım ve tüm sektörlerde kapsayıcı trend olarak “Önce İnsan” adını verdim. Başka bir deyişle, tekliflerin tutarlı bir şekilde insanlara, insanlar için odaklanması.

Goldman Sachs’ın Apple Card’ı tüm zamanların en başarılı kredi kartı lansmanı olarak selamladığı ABD’deki başarı öykülerini okuduğum bu günlerde bunu bir kez daha düşündüm. Henüz Almanya için kesin bir başlangıç tarihi olmasa bile – 2020 baharı söyleniyor – Alman bankaları sıcak giyinmeli ve özellikle Apple’dan öğrenmeli ve her zamanki gibi Amerikan teknoloji endüstrisini şeytanlaştırmamalı.


ayrıca oku







Yalnızca N26’nın başarısının gösterdiği gibi, finans sektöründe temelden bir yeniden düşünmenin zamanı geldi. Hemen söylemek gerekirse: Hayır, Apple bizim müşterimiz değil. Ancak Apple, teknoloji şirketleri doymuş endüstrileri alt üst ettiğinde neler olduğunu etkileyici bir şekilde gösteriyor. Ve ilk kez değil – iTunes ile Apple, müzik pazarını çoktan alt üst etti.

Bankalara güven eksikliği daha az işe yol açar


Haftalardır bankacılık dünyasından kötü haberler okuyoruz: düşen satışlar, toplu işten çıkarmalar ve yeni kazançlı iş alanları için sürekli bir mücadele. Altın yıllar bitti. Ve ufukta görülecek bir umut ışığı yok.

Bir zamanlar güçlü olan finans endüstrisi, kaybedilen zemini nasıl telafi edeceğine dair fikirlerden yoksun görünüyor. Bu, SYZYGY’de yakın zamanda yürüttüğümüz temsili bir çalışmayla da doğrulandı: Almanların yalnızca yüzde 25’i bankalarının güvenilir olduğunu düşünüyor.


ayrıca oku


dijital ödeme






Bu, güven veya güven eksikliğinin iş üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olması nedeniyle dramatiktir. Çünkü az güven duyan müşterilerin yüzde 90’ının bankalarını önerme olasılığı düşüktür ve değişmeye isteklidir. Dolayısıyla müşteri güvenine yatırım yapmak bankalar için çok anlamlı olacaktır. Dijital teknolojiler bu konuda önemli bir rol oynayabilir.

Almanlar mobil ödemeyi kullanmakta zorlanıyor


Tabii ki, örneğin, diğer ülkelerde mobil ödemeler yükselirken, Alman tüketicilerin mobil ödemeler konusunda ne kadar şüpheci olduğunu gösteren PriceWaterhouseCooper tarafından yapılan araştırmaların farkındayım. Teze cüret edebilirim: Önceki teklifler çok karmaşıktı, çok şeffaf değildi ve insanlara çok az yönelikti.

Açık bir katma değer sunarlarsa, insanları mobil ödemeler ve diğer dijital teklifler konusunda heyecanlandırabileceğinize kesinlikle inanıyorum. İşte Apple’ın tekrar devreye girdiği yer burasıdır. Çünkü dijital teknolojileri insanlara ve onların ihtiyaçlarına göre nasıl şekillendireceğini anlamış bir şirket varsa, o da Apple’dır.

Bu arka plana karşı, tüm kıyamet kehanetlerinin aksine, nakitsiz ödeme hizmeti Apple Pay’in Almanya’da giderek daha popüler hale gelmesine ve giderek daha fazla bankanın bu hizmeti sunmasına kim şaşırıyor?

Dijital teknolojiler sayesinde daha düşük faiz oranları


Apple Card ile şirket bir adım daha ileri gidiyor. Çünkü teklif sanal bir kredi kartından çok daha fazlası. İnsanların daha sağlıklı bir finansal yaşam tarzı sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Finansal sağlık, modern Almanca’da buna denir. Akıllı özellikler, kart kullanıcılarının harcamalarını gerçek zamanlı olarak izlemelerini sağlar.


ayrıca oku


Apple yöneticisi Jennifer Bailey şirketin kredi kartını takdim etti






Bir faiz halkası, Apple Card kullanıcılarının daha az faiz ödemesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır ve bir geri ödeme işlevi de faizi azaltmak veya finansal bonusları hemen kullanabilmek için kullanılır. Elbette Apple, Apple Card ile daha fazla insanı ekosistemine bağlamak istiyor. Bununla birlikte, özellikler, müşteri güvenini güçlendirmeyi ve kullanıcıların mali durumlarını daha iyi kontrol etmelerine yardımcı olmayı çok güçlü bir şekilde amaçlamaktadır.

Özellikle birçok kişinin yanlarında büyük kredi kartı borçları taşıdığı ABD’de oldukça alakalı bir konu.

Yeni trend: Dijital teknolojilerle güven oluşturun


Temel olarak Apple Card uygulaması, sağlığınıza ince ayar yapabilmek için Apple Health’e benzer şekilde yapılandırılmıştır: basit, anlaşılır ve insanlara yakın.

Benim için Apple Card, finans endüstrisinde açık bir bozulmayı temsil ediyor. Ve bu nedenle, endüstri perspektifinden düşünerek ve hareket ederek değil, teknolojileri insanların yararına kullanarak müşterilerle nasıl güven inşa edileceği konusunda rol model işlevi görür. Bu bizi yeni ve sıcak bir trende getiriyor: TrustTech, yani gerçek katma değer sunan ve böylece kullanıcı güvenini güçlendiren dijital teknolojiler.

Umarım bankalar nihayet ev ödevlerini yapmaya başlarlar, aksi takdirde kendileri iş başındayken Google, Facebook ve Co.’nun büyük para kazanmasından rahatsız olan büyük telekomünikasyon grupları gibi finans sektöründe bekçiler ve aracılar olarak işlevlerini kaybederler aşırı düzenlenmiş veri ve bağlantı sağlayıcıları haline geldi.

Bankalar, teknolojiyi ve işbirliğini akıllıca kullanarak müşterilerinin güvenini geri kazanmalı ve genişletmelidir, aksi takdirde başkaları da burada para kazanacak ve bankalar takas odalarına dönüşeceklerdir.

Ancak ön koşul, insanların bakış açısından ve çıkarları doğrultusunda düşünmektir. Finans işinde bu anlaşılmadığı sürece, muhtemelen pek çok kötü haber okumaya devam edeceğiz, Apple Card ise yakında Avrupa’daki zafer yürüyüşüne başlayacak.

Yazar, SYZYGY CEO’su ve BİLANZ köşe yazarıdır.