Meta, 2310000000₹ para cezasına çarptırıldı, WhatsApp'ı değiştirmek zorunda kaldı…

LoverSland

New member
Hindistan Rekabet Komisyonu (CCI), Meta'ya ağır bir Rs para cezası uygulayarak önemli bir darbe indirdi. WhatsApp'ın veri paylaşım politikasıyla ilgili rekabete aykırı uygulamalar için 231 crore. Bu karar, mali cezaya ek olarak, Hindistan'daki kullanıcıları için WhatsApp'ta da büyük değişikliklere işaret ediyor; bu kullanıcılar, yakında verileri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmış yenilenmiş bir arayüze sahip olacaklar.

Hindistan'da 500 milyondan fazla kullanıcısı olan WhatsApp'ın yeni gizlilik özelliklerini uygulaması gerekecek. Bu değişiklikler, daha belirgin uygulama içi bildirimler sunacak ve kullanıcıların, verilerini Facebook ve Instagram da dahil olmak üzere Meta'nın diğer platformlarıyla paylaşmayı kolayca devre dışı bırakmalarına olanak tanıyacak. Ayrıca WhatsApp, ayarlarına, kullanıcıların veri paylaşım tercihlerini inceleyip değiştirebilecekleri yeni bir sekme ekleyerek daha fazla şeffaflık ve kontrol sağlayacak.

Ayrıca şunu okuyun: Google'ın arama hakimiyeti risk altında: Rapora göre Chrome'u satmaya, Android'i Arama'dan ayırmaya zorlanabilir

Neden Ceza Verildi?


Bu ceza, Meta'nın, kullanıcıları mesajlaşma hizmetini kullanmaya devam etmek için verilerini Facebook ile paylaşmaya zorlayan WhatsApp'ın 2021 gizlilik politikasını tartışmalı bir şekilde ele almasından kaynaklanıyor. CCI, bu “al ya da bırak” yaklaşımının adil olmadığını ve özellikle WhatsApp'ın Hindistan pazarındaki hakim konumu nedeniyle 2002 tarihli Rekabet Yasası'nı ihlal ettiğini tespit etti.

Rs cezası Meta'ya uygulanan 213,14 crore, WhatsApp'ın pazar gücünü kötüye kullandığı yönündeki endişeleri yansıtıyor. Düzenleyici ayrıca Meta ve WhatsApp'ın belirli bir zaman çizelgesi içinde düzeltici önlemler almasını talep ederek durdurma ve vazgeçme emirleri de yayınladı. Buna ek olarak CCI, Meta'ya öncelikle kullanıcı verilerinin reklam amacıyla kullanılmasıyla ilgili rekabete aykırı uygulamaların engellenmesine odaklanan bir dizi davranışsal çözüm uygulaması yönünde talimat verdi.

Ayrıca şunu okuyun: IndiGo broşürleri 4 aylık ücretsiz Spotify Premium alıyor: 2025'e kadar yapılan rezervasyonlar için özel müzik teklifi

Veri Paylaşımına İlişkin Sınırlamalar ve Şeffaflık Tedbirleri


WhatsApp'ın veri paylaşım uygulamalarının mesajlaşma ve reklam pazarlarındaki potansiyel rakipler için de engeller oluşturduğu ortaya çıktı. CCI, Meta'nın çevrimiçi reklamcılık alanındaki hakimiyetinin, WhatsApp'ın geniş kullanıcı tabanıyla bir araya gelmesinin, şirketin kullanıcı verilerinden haksız şekilde yararlanmasına olanak tanıdığını söyledi. Kararın bir parçası olarak, WhatsApp'ın önümüzdeki beş yıl boyunca reklam amacıyla kullanıcı verilerini Meta ile paylaşmasına artık izin verilmeyecek.

Ayrıca şunu okuyun: Evden çalışıp geride mi kaldınız? Eski Google CEO'su terfi için ofis çalışmasının neden gerekli olduğunu açıklıyor

Üstelik WhatsApp'ın artık diğer Meta şirketleriyle paylaştığı veriler hakkında, her veri türünün nasıl kullanıldığını belirterek daha net bilgi sağlaması gerekiyor. Ek olarak platformun, kullanıcıların hizmetle ilgili olmayan veri paylaşımını kolayca devre dışı bırakabilmelerini sağlaması gerekiyor; bu değişiklik, uygulama bildirimleri ve ayarları aracılığıyla uygulanacak. Bu ayarlamalar, CCI'nın WhatsApp'ın güncellenen gizlilik politikasına ilişkin 2021 yılında yaptığı, kullanıcı gizliliği konusunda küresel endişelere yol açan ve düzenleyici incelemelere yol açan soruşturmanın ardından geldi.