maymunlar arasında az bilinen bir yere seyahat etme, nehirde glamping ve kano yapma macerası

bigsecret

New member
Bunu söylemek çok açık görünüyor, neredeyse aptalca. Ama belki de bu kadar aciliyet ve kaygının olduğu zamanlarda açıklamaya değer. El Impenetrable'a ulaşmak kolay değil. Öyle olsaydı ismi farklı olurdu.


Kader farklı olacaktı ve büyük hikaye anlatıcıları ormana unutulmaz eserler adamayacaklardı.


Resistencia havaalanı Chaco'ya iniş, yolculukta sadece bir kum tanesi. Oradan minibüsle dokuz saat sürüyor.


Chaco'nun General Güemes bölgesindeki bir kasaba olan Miraflores, halihazırda El Impenetrable'ın bir parçası. Ve bu asfalt erişimli son şehir.


Öğle yemeğinin ardından kamyon, yağmurlu mevsimde geçilmez bir patikaya dönüşen kırmızımsı kahverengi patikalardan geçmeye başlıyor. Yolculuk yavaşlıyor.


The Impenetrable'da bir vay maymunu. Fotoğraf Ariel Amoroso

Bulunduğu yeri geçtikten sonra Yeni NüfusManzara quebracho, palo santo, palo sarhoş ve carandá örnekleriyle doludur. Bazı şamdan kaktüslerini görebilirsiniz.


Ulaşmak üzereyken Los Palmares'te glampingEl Geçilmez Milli Parkı'nın kuzeybatısında, çoktan gece oldu. Birisi bizi el feneriyle karşılıyor.


Glamping Los Palmares.  Fotoğraf Florian von der Fecht
Glamping Los Palmares. Fotoğraf Florian von der Fecht

Ahşap yürüyüş yollarında yürüdük ve Afrika tarzı bir çadırda akşam yemeği yedik. Menüde: başlangıç olarak yeşil fasulye, pancar ve haşlanmış yumurta salatası, ev yapımı peynirli matambre ve tatlı olarak chañar şurubu içeren keçiboynuzu alfajor.


Burada doğup büyüyen tesisin şefi Lara Said Stieg, “Hepsi dağlardan gelen yerel ürünler” diyor.




Seyahat günü uzundu. Uyku, gece böcekleriyle birlikte gelir ormanın, şehirli bir kulağın deşifre etmesi zor. Yarın her şey daha netleşecek.


Yarın başlama günü olacak Geçilmez'in küçük bir bölümünü keşfedin128.000 hektarlık, hakkında pek az şey bildiğimiz ormanın koruyucusu, aynı adı taşıyan milli parka da ev sahipliği yapan, derin güzelliklere ve çeşitliliğe ev sahipliği yapan geniş bir bölge.


Burada Bermejo Nehri, çevreyi şekillendiren, yılmaz bir rotaya sahip bir Chucaro. Tatú carreta, karınca yiyen, tapir ve tabii ki yaguareté gibi gizemli bir isme sahip orman.


Bermejo Nehri yeşilin içinde zikzak çiziyor.
Bermejo Nehri yeşilin içinde zikzak çiziyor.

Orman Yolu


Charatas'ın şarkısı, kablosuz veya pilsiz bir çalar saattir. Büyük Chaco. Birini söylemeye başlıyor ve geri kalanı büyük bir koro gibi onu takip ediyor.


Los Palmares glamping'in içinde, Sendero de la Selva bu ekolojik bölgeyle ilk temas kuran kişidir. Ev sahibi ve gezi rehberi Belén Blaustein, Bermejo'nun önünde duruyor ve onu tanımlıyor.


Geçilmez'deki zanaatkar kadınlar.  Fotoğraf Estrella Herrera
Geçilmez'deki zanaatkâr kadınlar. Fotoğraf Estrella Herrera

“Sömürgecilerin zamanından beri onu asla evcilleştirmeyi başaramadılar. Kanalı ile at nalı şeklinde lagünler oluşturur. Buna karşılık topluluklara ve hayvanlara su sağlıyor” diyor.


Yol bir süre devam ediyor galerideki kapalı orman. Belén bir tapirin ayak izini işaretliyor, çiftlik hayvanlarının bozduğu çevreden bahsediyor ve ağaçlarla bağlantılı efsaneler anlatıyor. Ve kulağını bir kızılağacın gövdesine dayamayı öneriyor içeriden akan suyu dinle. Bir bandurria geçerken ve bakışları termitlerin açtığı bir yolda dururken, “Duyabileceğiniz kadar boş” diyor.


“Ön taraftaki kızılağaçların olduğu yer zaten Formosa” diyor. Belki de buralarda belli sınırların, doğanın bilmediği sınırların absürtlüğü gerçek bir boyut kazanıyor.


Aşılmaz'da yaban hayatı gözlemi.  Fotoğraf Eugenia Obligado
Aşılmaz'da yaban hayatı gözlemi. Fotoğraf Eugenia Obligado

Kendinizi Bermejo'ya kaptırın


Çamur, kum, taş, ağaç parçaları… Bütün bunlar dünyayı sürüklüyor. Bermejo Nehri. Gidişi önceden tahmin edilemezdi, öyledir ve şimdilik öyle olacaktır. Gezinmek bu ekosistemi biraz anlamaya yardımcı olur. Tekne şuraya doğru gidiyor La Fidelidad, El Geçilmez Milli Parkı'nda. Ancak oraya varmak için hâlâ zaman var.


Rehber Darío Soraire'nin teknesi sahilin etrafından dolaşmaya başladığında, mucizeler ortaya çıkıyor, tüm doğa gözlerinizin önünde. Nehrin gidişatı çamur duvarlarını şekillendiriyor; Jeolojik katmanlar gibi nehrin yüksekliğini de görebilirsiniz; Ağaçlar duvarların aşınması ve düşmesi nedeniyle yer değiştirir. Ve kütükler nehirde sürükleniyor.


Glamping El Bermejito.  Fotoğraf Florian von der Fecht
Glamping El Bermejito. Fotoğraf Florian von der Fecht

Bir anda, sessizlik bu sadece teknenin motorunun mırıltısını bozar. Dario bir cümleyi, bazı bilgileri duyurmak için sözünü zar zor kesiyor. İşte bir tane gidiyor kara balıkçıl. Orada bir timsah. İnce sıralanmış bir kızılağaç ağacı. Nehrin kenarında, çamur duvarlardan birinin yanında, karıncayiyen. “Yetişkin bir erkek” diyor. Cep telefonları her şeyi kaydetmek için sıraya girdi. Bazıları ise anı başka bir analog ve silinmez hafızaya kaydetmeyi tercih ediyor.


Biraz sonra üç saatlik navigasyonDarío kamp yapmak için plajlardan birini seçer. Kendisi ve destek botunda bulunan asistanı, Çadırları bebek karyolaları ve uyku tulumlarıyla kurdular. Atıştırmalık yakında geliyor. Formosa tarafındaki yeri keşfetmek için dışarı çıktık.


Bir süre sonra gece olur, yıldızların saçılması. Darío, Aşılmaz'ın uzaklığına, aşılmazlığına bir boyut kazandırmak için “En yakın kasaba 80 kilometre uzakta” yorumunu yapıyor.


Büyük bir ustalıkla mangal hazırlıyor. Navigasyon ertesi gün La Fidelidad'a ulaşana kadar üç saat daha devam edecek.


Caraya maymununu ararken


El Geçilmez Milli Parkı'nda bir yürüyüş daha yapıyoruz. Bu sefer neredeyse 3 kilometre. Heyecanlı birkaç turist, carayá maymunları gördüklerini söylüyor. Onu aramak için ormana gittik; Uzaktan bir uluma sesi duyuluyor ama şansımız yaver gidiyor. Yolda kalın olanı görebilirsiniz bir vinalın dikenleri, kapakları kırabilenler tekrar tekrar yollarda.


Ertesi gün plan motorsuz navigasyon: Bermejo Nehri'nin sakin sulara sahip bir kolu olan Bermejito'da kayak yapın.


“Hiç kano kullandın mı?” rehber Jorge Luna'ya sorar. Nehrin aşağısına doğru yaklaşık 13 kilometre boyunca iki tekneyle gidiyoruz. Manzara puslu bir orman, sis, sakinlik… “Bir Tim Burton filminden” düşüncesi geliyor aklıma. Yaklaşık üç saatlik bir yolculuktan sonra rehberin evine varıyoruz; orada biraz charqui empanadas, adaçayı suyu ve ateş bizi kurumaya bekliyor.


Geçilmez'de kayak yapmak.  Fotoğraf Estrella Herrera
Geçilmez'de kayak yapmak. Fotoğraf Estrella Herrera

Gezinin sonunda, şehir ışıkları ve cep telefonu sinyali geri döndüğünde, herkes endişeyle başını eğiyor. Ekran kuralları. Ancak bir anda sakinleşen görüntüler bir kasırga gibi geri dönüyor. Bir el fenerinden gelen ışık hüzmesi. Sessizliğin yankısı. Tüm kalınlığıyla kapalı ve dikenli dağ. Bir karıncayiyenin yolu. Aníbal Sampayo'nun bir zamanlar yazdığı gibi, gezgin bir balıkçıl, “mavinin hafif gelini”. İlk ışıklarla ve charatalarla şafak vakti. Bermejo Nehri ve dağlar, cesur ve acımasız. Her zaman emir veriyorlar. Ve biri itaat ediyor, uysal.


Nasıl alınır


• Aerolíneas Arjantin'in Aeroparque ve Ezeiza'dan Resistencia'ya direkt gidiş-dönüş uçuşları vardır. Gidiş-dönüş biletleri 65.000$'dan başlıyor (www.aerolineas.com.ar).


• Direniş'ten El Geçilmez Milli Parkı'na girişe kadar yaklaşık dokuz saatlik bir yolculuk vardır. Resistencia ve Miraflores'ten transfer hizmeti sunulmaktadır.


• Retiro'dan otobüsle Miraflores'e doğrudan ulaşım vardır (yolculuk yaklaşık 18 saat sürer).


• Parka ulaşmak için 4×4 tır ile ulaşım gerekmektedir.


Parka en yakın kasaba olan Miraflores'ten park girişinin bulunduğu Paraje La Armonía'ya arabayla bir saatlik mesafededir. Bilet (tek yön) 67.000$'dan (www.rapidotata.com.ar).


Nerede kalınır


• Glamping Los Palmares. Bermejo Nehri'nin kıyısındadır (korunan alanın dışında). Burada bir yemek çadırı, platformlar üzerinde yükseltilmiş sabit Afrika tarzı çadırlar, ahşap bir güverte, nehir manzarası ve tekne gezintisi, kano ve yürüyüş gibi farklı aktiviteler bulunmaktadır. Bir gecelik konaklama ücreti kişi başı 210.000$'dır. Varış noktasında tam pansiyon ve rehberli aktiviteleri içerir (glampinglospalmares.com).


• El Geçilmez Milli Parkı içinde La Fidelidad Kampı. Çift kişilik çadır 30.000 dolara kiralanıyor. İki bebek karyolası, iki uyku tulumu ve battaniye dahildir (+54 93794654988).


Fiyatı ne kadar


• Camping La Fidelidad'ın yemek salonunda bir düzine charqui empanada'nın fiyatı 12.000 dolardır.


• Sığır eti ve ızgara ekmek veya kek içeren bir porsiyon güvecin değeri 8.000 ABD dolarıdır (@destinoimpenetrable).


Geçilmez'e bir gezi düzenlerken ne getirilmeli ve nelere dikkat edilmeli


El Geçilmez, toprak yolları ve çok az bağlantısı olan vahşi bir yer. İşte yolculuğa başlamadan önce bazı öneriler.


• Cep telefonu bataryasını şarj edebileceğiniz güneş panelleri bulunmaktadır. Kamp alanlarında Wi-Fi mevcuttur ancak genellikle kaliteli değildir. Enerjinin sorumlu kullanılması rica olunur.


• Mekana dört tekerlekten çekişli kamyonlarla gidilmesi zorunludur. Resistencia'da kiralayabilir veya Miraflores'te transfer kiralayabilirsiniz.


• Mümkün olduğunda yakıt ikmali yapın. Mesafeler uzun ve her yerde erzak yok. Nueva Pompeya, Castelli ve Miraflores depoyu doldurabileceğiniz yerlerdir.


• Bölgede çok fazla olmadığından her zaman yanınızda içme suyu bulundurun.


• Geceleri daha güvenli hareket edebilmek için el feneri taşımak önemlidir.


• Diğer temel unsurlar: kovucu, güneş kremi ve kolları ve bacakları hafif kumaşlarla kaplayan giysiler.


Bilgi nereden alınır?


• Chaco Turizm Enstitüsü: turismo.chaco.gob.ar


• Arjantin'i Yeniden Vahşileştirmek: rewildingargentina.org ve @rewilding_argentina