Arjantin'deki ilk lityum treninin maliyeti ne kadar ve hangi hızda gidiyor?

bigsecret

New member
Mart 1993'te Quebrada de Humahuaca'da bir lokomotifin sesi son kez duyuldu. O zaman, Yolcular çoğunlukla coyalar ve yerli halkların diğer sakinleriydi. dünyanın en sıra dışı coğrafi özelliklerinden birinin üzerine kurulmuş.


Bir trenin tekrar And vadisinden geçmesi için 30 yıl beklemek zorunda kaldıkGüney Amerika dağlık bölgelerine açılan kapı.


Geride kalan bu Olimpiyat Temmuz ayında, dört araba bir kez daha neredeyse 2.500 metre yükseklikteki dağlık gökkuşağının yanından raylar üzerinde geçti. Tur, San Salvador'dan yarım saat uzaklıktaki Volcán'da başlıyor. Jujuy'un başkentinden ana tren istasyonuna giden otobüsler var. Kişi başı 2000 dolar pesoya mal oluyor.


Sistemin bir rap adı var: Atla atla. Buenos Aires şehrinin ve dünyanın birçok yerinin turist otobüsü hizmeti olarak şunları yapabilirsiniz: tek biletle Quebrada'da dört şehri turlayın. Yani tüm duraklarda istediğiniz kadar inip binin.


San Salvador'un Jujuy başkentinden yarım saat uzaklıktaki Volcán istasyonundan kalkan yeni lityum treni, Quebrada'yı yeniden keşfetmeye yönelik yeni bir deneyim sunuyor.

Biletin fiyatı Jujeños için 10.000 dolar, Arjantinlilerin geri kalanı için ise 40.000 dolar. Yabancılar, 60.000 dolar. Emekliler 25.000 Dolar, reşit olmayanlar ise 30.000 Dolar.


Trenler arasında tahmini sürenin iki ila üç saat olduğu çeşitli frekanslar vardır. İlk servis saat 9'da, son servis ise saat 9'da başlıyor.. Her birinde iki araba bulunan iki çift var. Elektrikli tahrikle çalıştıkları için lokomotifleri yok ama Roca, San Martín veya Sarmiento gibi değil. Jujuy treni Lityum pil sayesinde çalışıyor, Havayla temas ettiğinde neredeyse anında özelliğini kaybeden harika beyaz renkte yumuşak metal. Oksitlenir.


Puna'da lityum pazarlaması meselesi bir heves değil. Ya da evet, muhteşem ekonomik projeksiyonu nedeniyle. Sınır, diğer birçok doğal üründe olduğu gibi çevreye karşı sorumluluktur. Mineralin çıkarılması yıkıcıdır ve büyük miktarda suya (ton lityum başına yaklaşık iki milyon litre) ihtiyaç duyulur. Jujuy, Bolivya ve Şili ile birlikte dünya lityum üçgeninin bir parçasıdır. Dünyadaki en büyük yataklar geniş dağ silsilesinde bulunur.


Muhteşem Purmamarca, Jujuy'un yeni lityum treninin güzergahındaki son istasyondur.
Muhteşem Purmamarca, Jujuy'un yeni lityum treninin güzergahındaki son istasyondur.

Lityum piller, örneğin altısı bu arabaların çatısında, Sayısız ürün için kullanılıyorlar: cep telefonları, bilgisayarlar ve elektrikli arabalar. Bu nedenle, elektrikli arabaların, İnternet uydularının ve sabit alçalan ve sabit yere inen roketlerin cesur sahibi Elon Musk, gözünü kuzey Arjantin'deki pahalı madeni keşfetmeye dikti.


Ülkedeki ilk lityum pil tesisinin kurulmasından sorumlu kurumlardan biri olan La Plata Üniversitesi Mühendislik Dekanı Marcos Actis, “Lityum piller, güneş enerjisinin geleneksel kurşun pillerden çok daha hızlı emilmesine olanak tanıyor.”


Trene dönüp Volcán'dan ayrılıyoruz. Üç durak daha var: Tumbaya, Purmamarca ve Maimará. 16 Ağustos itibariyle, birkaç yıl önce Quebrada'nın mücevheri haline gelen şeyi de ekliyorlar: Kalabalık Tilcara. Gerçi bu bilgisiz tarihçi için çok daha göz kamaştırıcı yerler var.


Güneş enerjisi treni adını pillerin şarj edilme şeklinden alıyor.. Şarj ekipmanı dev buzdolaplarına benziyor. arabalara takılan uzun kablolarla. 40 dakikada enerjiyle dolan formasyonlara 120 kilometre menzil sunuluyor.


“Pilleri beslemek için güneş enerjisiyle çalışan terminal istasyonlarımız var. Bunlar güneş parkları. Amacımız doğaya saygılı, doğaya saygılı, konforlu, eğlenceli ve uygun fiyatlı bir hizmet sunmak.” Zurna, Juan Cabrera, eyalet hükümetinin bağlı olduğu hizmetlerden sorumlu.


Quebrada Güneş Treni.  16 Ağustos'ta Tilcara'ya varacak.
Quebrada Güneş Treni. 16 Ağustos'ta Tilcara'ya varacak.

Güzergah 50 km/saat hızla 35 kilometredir. Bir uçtan bir uca yolculuk, yani Volcán'dan Purmamarca'ya, bir buçuk saat sürüyor. Her istasyonda kasabaları keşfetmek için rehberler ve ulaşım hizmetleri bulunmaktadır. Maimará gibi duraklardan bazıları ana meydana birkaç metre uzaklıktadır. Purmamarca'da ise istasyon üç kilometre uzaklıkta.


Arabalar var Cam tavan ve bazı kesimlerde neredeyse tepelerin yamacına yapışık durumdadırlar. İkinci aşamada, Hizmetin Quiaca'ya kadar genişletilmesi planlanıyor. Bolivya'nın Villazón şehri sınırında.


Bu iki haftalık kış tatilinde 2.800 yolcu vardı. Cabrera heyecanla “Kapasite %70'e ulaştı. Bu çok iyi bir başlangıçtı. Bu harika yeri tanımak veya yeniden keşfetmek için bu yeni konsepti büyütmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.


Trene binenlerin yüzde 70'i Jujuy dışında yaşıyor; çoğunluğu AMBA, Córdoba ve Santa Fé'den. Ayrıca çok sayıda yabancı. Cabrera, “%30'unun Jujuy'dan gelmesi bizi mutlu etti” diye vurguluyor.