LoverSland
New member
Apple Inc., Huawei Technologies Co. gibi yerel şirketlerin yükselişinin ardından Haziran çeyreğinde Çin'in akıllı telefon pazarında geriledi.
Pazar takipçisi IDC'ye göre, oradaki iPhone sevkiyatları, Android destekli rakipler arasında yıllık %11'lik artışa kıyasla, bu dönemde %3,1 düştü. Bu, Apple'ı dört yıldır ilk kez ülkedeki en iyi beş cep telefonu üreticisinin dışına itti.
Yakından izlenen, Apple'ın tüketici elektroniği imparatorluğunun merkezi olan iPhone, bu yıl Çin'de her zamanki popülerliğini sürdürmekte zorlandı, perakendeciler ve Apple'ın kendisi büyük indirimlere başvurdu. Ülkenin sıkıntılı ekonomisi satışlarda yavaşlamaya katkıda bulunurken, yerel şampiyon Huawei Android alternatiflerinde bir canlanmaya öncülük etti.
Hangisi olduğundan emin değilim
mobil satın alınır mı?
Ayrıca şunu da okuyun: Bu bölgedeki iPhone kullanıcıları artık jailbreak yapmadan torrent uygulamalarını yasal olarak kullanabilirler—İşte nasıl
Pazar araştırma şirketi Canalys de söz konusu dönemde iPhone Çin sevkiyatlarında %3,9'luk bir düşüş olduğunu bildirdi.
Sadece birkaç ay önce, Pekin hükümetinin verileri Nisan ve Mayıs aylarında %40'tan fazla bir artış gösterdiğinde Apple toparlanma yolunda görünüyordu. Ancak IDC'ye göre, yerel ortakları arasındaki karlılık endişeleri nedeniyle sevkiyatlar geçen ay düştü.
Ayrıca, hükümet ve IDC gibi araştırma şirketlerinin bildirdiği bilgiler arasında bir tutarsızlık var. Ulusal istatistikler, perakende mağazalarına gönderilmeden önce hükümete kayıtlı akıllı telefon sayısını takip ediyor. IDC, satışlarla daha yakından ilişkili olan perakende ortaklarına yapılan gerçek teslimatlara bakıyor.
Ayrıca şunu da okuyun: iPhone SE 4 üretiminin önümüzdeki aylarda başlaması bekleniyor, Mart ayında piyasaya sürülmesi bekleniyor: İşte bildiğimiz her şey
IDC analisti Will Wong, “618 alışveriş festivaline hazırlanmak için Nisan ayından Mayıs ayına kadar sevkiyatlarda bir yıllık büyüme gördük,” dedi. “Bununla birlikte, pazarlama parasını harcamaya daha isteksiz olan çevrimdışı kanal ortakları, karlılığı garantilemek için 2Ç24'ün son ayında hızı yavaşlattı.”
Yine de iPhone sevkiyatlarını değerlendirmek zor bir iştir — özellikle Çin'in daha değişken Covid sonrası ortamında. Mayıs ayında, İcra Kurulu Başkanı Tim Cook, sevkiyatların düştüğü yönündeki yaygın tahminlere rağmen ülkedeki iPhone gelirinin Mart çeyreğinde arttığını söyleyerek birçok analisti şaşırttı.
IDC'ye göre, son çeyrekte, sevkiyatları %50 oranında artan Huawei'nin yeniden canlanması ve Vivo ve Xiaomi Corp. gibi yerel oyuncular arasındaki sert rekabet, Apple'ı pazarda altıncı sıraya taşıdı. Bu, iPhone sevkiyatlarının küresel olarak istikrar kazandığı bir çeyrekte gerçekleşti. Apple, dönem için kazançlarını 1 Ağustos'ta bildiriyor.
Ayrıca şunu da okuyun: Tek arka kameralı iPhone 17 Slim, A19 gelecek yıl mı piyasaya sürülecek? İşte ultra ince iPhone modeli hakkında bildiklerimiz
Şirket, bu yılın ikinci yarısında küresel olarak en az 90 milyon iPhone 16 cihazı göndermeyi hedefliyor ve 2023'teki zorlu dönemin ardından yeni ürün serisine olan talebi artırmak için yapay zeka hizmetlerine güveniyor. Şirket, tedarikçilere ve ortaklara, önceki modellere kıyasla yeni iPhone'ların sevkiyatında yaklaşık %10 büyüme hedeflediğini söyledi.
IDC analisti Nabila Popal, “Şirket bugün Çin'de 2020'ye kıyasla çok daha iyi bir konumda, önemli ölçüde daha yüksek bir paya sahip – şu anda %13,6, 2020'nin 3. çeyreğinde ise %8,3 – ve neredeyse %40 daha yüksek sevkiyat hacmi” dedi.
Bir şey daha! Artık WhatsApp Kanallarındayız! Teknoloji dünyasından hiçbir güncellemeyi kaçırmamak için bizi oradan takip edin. HT Tech kanalını WhatsApp'ta takip etmek için tıklayın Burada Hemen katılmak için!
Pazar takipçisi IDC'ye göre, oradaki iPhone sevkiyatları, Android destekli rakipler arasında yıllık %11'lik artışa kıyasla, bu dönemde %3,1 düştü. Bu, Apple'ı dört yıldır ilk kez ülkedeki en iyi beş cep telefonu üreticisinin dışına itti.
Yakından izlenen, Apple'ın tüketici elektroniği imparatorluğunun merkezi olan iPhone, bu yıl Çin'de her zamanki popülerliğini sürdürmekte zorlandı, perakendeciler ve Apple'ın kendisi büyük indirimlere başvurdu. Ülkenin sıkıntılı ekonomisi satışlarda yavaşlamaya katkıda bulunurken, yerel şampiyon Huawei Android alternatiflerinde bir canlanmaya öncülük etti.
Hangisi olduğundan emin değilim
mobil satın alınır mı?
Ayrıca şunu da okuyun: Bu bölgedeki iPhone kullanıcıları artık jailbreak yapmadan torrent uygulamalarını yasal olarak kullanabilirler—İşte nasıl
Pazar araştırma şirketi Canalys de söz konusu dönemde iPhone Çin sevkiyatlarında %3,9'luk bir düşüş olduğunu bildirdi.
Sadece birkaç ay önce, Pekin hükümetinin verileri Nisan ve Mayıs aylarında %40'tan fazla bir artış gösterdiğinde Apple toparlanma yolunda görünüyordu. Ancak IDC'ye göre, yerel ortakları arasındaki karlılık endişeleri nedeniyle sevkiyatlar geçen ay düştü.
Ayrıca, hükümet ve IDC gibi araştırma şirketlerinin bildirdiği bilgiler arasında bir tutarsızlık var. Ulusal istatistikler, perakende mağazalarına gönderilmeden önce hükümete kayıtlı akıllı telefon sayısını takip ediyor. IDC, satışlarla daha yakından ilişkili olan perakende ortaklarına yapılan gerçek teslimatlara bakıyor.
Ayrıca şunu da okuyun: iPhone SE 4 üretiminin önümüzdeki aylarda başlaması bekleniyor, Mart ayında piyasaya sürülmesi bekleniyor: İşte bildiğimiz her şey
IDC analisti Will Wong, “618 alışveriş festivaline hazırlanmak için Nisan ayından Mayıs ayına kadar sevkiyatlarda bir yıllık büyüme gördük,” dedi. “Bununla birlikte, pazarlama parasını harcamaya daha isteksiz olan çevrimdışı kanal ortakları, karlılığı garantilemek için 2Ç24'ün son ayında hızı yavaşlattı.”
Yine de iPhone sevkiyatlarını değerlendirmek zor bir iştir — özellikle Çin'in daha değişken Covid sonrası ortamında. Mayıs ayında, İcra Kurulu Başkanı Tim Cook, sevkiyatların düştüğü yönündeki yaygın tahminlere rağmen ülkedeki iPhone gelirinin Mart çeyreğinde arttığını söyleyerek birçok analisti şaşırttı.
IDC'ye göre, son çeyrekte, sevkiyatları %50 oranında artan Huawei'nin yeniden canlanması ve Vivo ve Xiaomi Corp. gibi yerel oyuncular arasındaki sert rekabet, Apple'ı pazarda altıncı sıraya taşıdı. Bu, iPhone sevkiyatlarının küresel olarak istikrar kazandığı bir çeyrekte gerçekleşti. Apple, dönem için kazançlarını 1 Ağustos'ta bildiriyor.
Ayrıca şunu da okuyun: Tek arka kameralı iPhone 17 Slim, A19 gelecek yıl mı piyasaya sürülecek? İşte ultra ince iPhone modeli hakkında bildiklerimiz
Şirket, bu yılın ikinci yarısında küresel olarak en az 90 milyon iPhone 16 cihazı göndermeyi hedefliyor ve 2023'teki zorlu dönemin ardından yeni ürün serisine olan talebi artırmak için yapay zeka hizmetlerine güveniyor. Şirket, tedarikçilere ve ortaklara, önceki modellere kıyasla yeni iPhone'ların sevkiyatında yaklaşık %10 büyüme hedeflediğini söyledi.
IDC analisti Nabila Popal, “Şirket bugün Çin'de 2020'ye kıyasla çok daha iyi bir konumda, önemli ölçüde daha yüksek bir paya sahip – şu anda %13,6, 2020'nin 3. çeyreğinde ise %8,3 – ve neredeyse %40 daha yüksek sevkiyat hacmi” dedi.
Bir şey daha! Artık WhatsApp Kanallarındayız! Teknoloji dünyasından hiçbir güncellemeyi kaçırmamak için bizi oradan takip edin. HT Tech kanalını WhatsApp'ta takip etmek için tıklayın Burada Hemen katılmak için!