NASA, Asteroid 2023 XB12’nin ilk kez Dünya’nın yanından geçeceğini söylüyor; Bu yakın karşılaşmanın ayrıntılarını bilin

Uzaydaki asteroitleri keşfetmek, izlemek ve incelemek için NASA’nın NEOWISE teleskopu, Atacama Büyük Milimetre/milimetre-altı Dizisi (ALMA), Pans-STARRS1, Catalina Gökyüzü Araştırması, Hubble Uzay Teleskobu gibi çeşitli uzay teleskopları ve yer tabanlı gözlemevleri bulunmaktadır. ve 1 milyar dolarlık yeni James Webb Uzay Teleskobu. Üstelik Dawn, OSIRIS-REx ve Hayabusa2 gibi uzay araçları da bu antik uzay kayalarının keşfedilmesine ve incelenmesine yardımcı olarak sırlarının açığa çıkmasına yardımcı oldu. Bu uzay kayaları Dünya’dan milyonlarca, hatta milyarlarca kilometre uzakta, Mars ve Jüpiter’in yörüngeleri arasındaki ana asteroit kuşağında yer alırken, yörüngeleri onları bazı durumlarda Dünya’ya yaklaştırıyor. NASA, bugün, 14 Aralık’ta, bir asteroitin Dünya’nın yakınından yakın bir farkla geçmesinin beklendiğini açıkladı. Bu yakın karşılaşma hakkında her şeyi bilin.

Asteroid 2023 XB12: Hız, boyut ve daha fazlası

Asteroit, NASA’nın Dünyaya Yakın Nesne Çalışmaları Merkezi (CNEOS) tarafından Asteroid 2023 XB12 olarak belirlendi. Bu Dünyaya Yakın Asteroitin (NEA) gezegene en yakın yaklaşmasını saatte yaklaşık 17539 kilometre hızla yapması bekleniyor. En yakın yaklaşımı sırasında gezegenin yanından yaklaşık 5 milyon kilometre uzaklıktan geçecek. Yakın geçiş mesafesinden dolayı Dünya’ya Yakın Asteroid olarak adlandırılsa da, gezegeni etkilemesinin beklenmediğini belirtmekte fayda var.

Yarı ana eksenleri Dünya’nınkinden daha büyük olan, Dünya’yı geçen uzay kayaları olan Dünya’ya Yakın Asteroitlerin Apollo grubuna aittir. Bu asteroitler, adını 1930’larda Alman gökbilimci Karl Reinmuth tarafından keşfedilen devasa 1862 Apollo asteroitinden alıyor.

Asteroit ne kadar büyük?

NASA’ya göre Asteroid 2023 XB12 yaklaşık 25 metre genişliğinde, bu da onu neredeyse bir uçak kadar büyük yapıyor! 2013 yılında yıkıma neden olan, 7000’den fazla binaya zarar veren ve 1000’e yakın kişinin yaralanmasına neden olan Çelyabinsk asteroitinden daha büyük. Boyutuna rağmen asteroit, Potansiyel Olarak Tehlikeli Asteroit olarak adlandırılmadı. Yalnızca Dünya’yı 7,5 milyon kilometreden daha yakın bir mesafeden geçen, 492 feet’ten büyük gök cisimleri bu şekilde tanımlanır.

NASA’ya göre Asteroid 2023 XB12 daha önce Dünya’nın yanından geçmedi ve bu onun ilk yakın yaklaşımı olacak. Bugünden sonra bu Apollo grubu asteroitinin yakın gelecekte gezegenin yakınından geçmesi beklenmiyor.