La Plata Üniversitesi Treni nasıldır: rota, duraklar ve fiyatlar

La Plata Ormanı’nın yeşil şeridini, ormanın koruduğu yavaş tempoda geçin. Üniversite Treni Saatte 40 kilometrelik maksimum hızıyla – yastıklı koltuğun rahatlığından hissedilebilir – Terminal’den San Juan de Dios istasyonuna yolculuğun bir uçtan diğer uca huzurlu olmasını sağlayan kesin ölçümdür yarım saat yürüyüş. Bu fazlasıyla yeterli.

Köprüyü geçen sekiz bariyer geçişinin her birinden önce İsveç’te üretilen dizel arabaBanderillerolar, kendilerini şehrin geçişini sağlayan araba, motosiklet, kamyon ve yayalardan oluşan kervanı durdurmaya adamış titiz orkestra şefleri gibi görünüyorlar. açık mavi ve beyaz vagon en kısa rotayı tamamlayan Kaya çizgisi.

Devlet demiryolu şirketi ve La Plata Ulusal Üniversitesi ortaklaşa bu ulaşım aracını, öğrencilerin transferini kolaylaştırmak sınıflara.

Birlikte saatlik ortalama frekansTren, öğrencileri, komşuları ve turistleri bir araya getiren toplumsal amaçlara yönelik bir hizmet gerçekleştiriyor.

Üniversite Treni, devlet şirketi Trenes Argentinos ve La Plata Ulusal Üniversitesi tarafından ortaklaşa oluşturuldu.

Üniversite Treni güzergahı nasıldır?

İçin şehir ziyaretçilerimacera, ana istasyonun klasik kartpostalının altında, 1 ile Diagonal 80’in köşesinde, kalkışı haber veren düdük sesiyle başlıyor.

Bu, yinelenen fotoğraftır ve taçlandırılmıştır. Kubbe Yeşil mayolika ve dairesel pencerelerle süslenmiş, güneye giden demiryolu uzantısının öncüleri tarafından 1906’da uygulanan klasik ve art nouveau bir eser.

Terminal aynı zamanda yönetmen Jean Jacques Annaud tarafından 1997 yılında “Tibet’te Yedi Yıl” filminin ilk sahnesinde Brad Pitt’e odaklanmak için seçilen anıtsal mekandır.

tren

Tarihi bir mekanda seyahat etme hissi, Üniversite Treni’nin başlangıç ​​noktası olan platform 5’te pekiştiriliyor.

Her ne kadar o dönemde düşünülmüş bir proje olsa da, bu dönemde gerçeğe dönüştü. Nisan 2013-, minik dizel araba, aralarında Buenos Aires İl Demiryolu güzergahının bir parçası olan eski kullanılmayan raylara ve tesislere kullanışlılığını geri veriyor.

Motor, sık biçilmiş çimlerin ortasında kesilmiş yolda kükreyecekmiş gibi görünüyor, ama aşırı bir ses çıkarmak yerine, yeniden sakinleşiyor, ağaçların gölgesine sığınıyor ve tren peronunun yanında sessizce süzülüyor. seyahat programındaki on durağın her biri.

Araba, bu basit duraklarla uyumlu bir grup oluşturuyor ve figürü, Elizalde, Brandsen, Magdalena, Pipinas, Lezama ve uzaktaki Mirapampa’ya uzanan şubelerin muhteşem canlı tanıklıkları olan yüzlerce yıllık Circunvalación ve Meridiano V istasyonlarında gölgede kalıyor. Buenos Aires’in La Pampa sınırına yakın bir bölge.

Bosque de La Plata bölgesindeki Üniversite Treninin ilk duraklarından biri.  Fotoğraf: www.visitalaplata.com.arBosque de La Plata bölgesindeki Üniversite Treninin ilk duraklarından biri. Fotoğraf: www.visitalaplata.com.ar

Yaz döneminde eğitim-öğretim yılı öncesinde öğrenci grupları, Bilgisayar Bilimleri, Tıp ve Gazetecilik fakültelerinin önüne kurulan istasyonlara varıyor.

Acele etmeden trene biner veya inerler. ilk kez seyahat edenler kim arıyor Orman yolları veya Centenario ve Pereyra Iraola caddeleri göldeki rekreasyon alanını genişletmek, kıyıda faaliyet gösteren lunaparkı, BiyoparkO Doğa Bilimleri MüzesiO Gezegenselmodern kafeterya yeni Öğrenci stadyumu ve anıt ve Gimnasia y Esgrima’nın sergilediği duvar resimleri Lobo Platense tarihinin önemli isimleri olan René Favaloro, Diego Maradona ve Carlos Griguol’a saygı duruşu niteliğinde.

Yaptığı yolculukta sekiz kilometrenin biraz üzerindeÜniversite Treni, bir virajı geçene kadar Ormanın kalın bitki örtüsünü çevreliyor ve Diagonal 73 istasyonu ve 72. Cadde’nin düz çizgisine sığacak. geniş gösterge ilerlemeleri -yavaşlayan temposunu değiştirmeden- San Juan de Dios hastanesini çevreleyen yarı kırsal bölgeye doğru son adımında.

La Plata'da Üniversite Treni hizmeti veren tek arabanın iç mekanının görüntüsü.La Plata’da Üniversite Treni hizmeti veren tek arabanın iç mekanının görüntüsü.

Kesin proje bir uzatma öngörüyor bu son istasyondan Gambier demiryolu atölyelerine (137 ve 52’de, Los Hornos’ta, Greater La Plata’nın batı sektörünün bir parçası). Bu rotanın tamamı, Mezarlık yakınında ve 66. ve 60. caddelerin kesişim noktalarında üç ara duraktan oluşacak.

Vagon pencerelerinden sızan her ayrıntıyı yakalamak için gözleri sonuna kadar açıkken, hiçbir zaman yolculuğun son noktasına ulaşmak için en ufak bir çaba bile ortaya çıkmaz.

Dahası, renkli Circunvalación istasyonunun sokak sanatı duvar resimleri (12 ve 72’de) parlak renkli açık hava öz yönetimli galeriyi, asırlık binanın sağlam kurulumlarını, çim kaplı platformun yanına dikilen direği ve eski binayı not etmek için aşağı inme dürtüsünü harekete geçirin. trenlerin çekiş ve fren kolları.

La Plata Üniversitesi Tren güzergahının San Juan de Dios istasyonundaki bitiş noktası.La Plata Üniversitesi Tren güzergahının San Juan de Dios istasyonundaki bitiş noktası.

Meridiano V’te bir mola: orada ne görülmeli

Bir sonraki durak için V Meridyeni -Meridian V’ye giden İl Demiryolu başkanı-, uzun süre vakit harcamanız ve bir sonraki trenin gelişini beklemeniz doğrudan tavsiye edilir.

Mekan, son yolcu servisinin durduğu 1910 yılından 1961 yılına kadar asli işlevini yerine getirmiş ve 1977 yılında askeri diktatörlüğün açık emriyle rahatsız edilinceye kadar kargo konvoylarını almaya devam etmiştir.

Onlarca yıl süren unutulma ve terk edilmenin ardından mahalle sakinleri, istasyonu ve 71. Cadde’deki arnavut kaldırımlı plajı kendileri kurtardı. demiryolu geçmişini kurtar yer ve şekil a kültürel kutup müzik grupları, tiyatro, sirk, akrobasi, esnaf tezgahları, film sergileri ve gastronomi tarafından desteklenmektedir.

Kullanılmayan platformun raylarında, bir şeyin kesin dinginliği 1937’den kalma Alman Orenstein-Koppel lokomotifi Olavarría yakınlarındaki taş ocaklarında Sierra Chica mahkumları tarafından yüklenen granit kütleleriyle dolup taşan vagonları sürüklediği Buenos Aires demiryolu geçmişindeki belirleyici konumuna bir göz atma imkanı veriyor.

Lokomotif 1937'de Almanya'da Meridiano V istasyonunda üretildi.Lokomotif 1937’de Almanya’da Meridiano V istasyonunda üretildi.

Uyuyan gücün bu basit görüntüsü, tahtaya binmiş oğlanların çılgın hareketleriyle tezat oluşturuyordu. istasyon oyunlarıÜniversite Treni’nin onlarca yıl önce ilgisizliğin sahnenin merkezinden uzaklaştırdığı La Plata’nın demiryolu geçmişindeki yapıları kaldırmak için ringe çıktığında yeniden uyanan umudu simgeliyor gibi görünüyor.

Bir kilometre ileride, tren platformunun düz çizgilerinin bittiği yerde. San Juan de Dios istasyonu ve ufuk açılıyor, kurtarılan demiryolu rayları şimdilik çimlerin altında yarı gizli kalıyor, ancak yeniden ortaya çıkıp kaybolan parlaklıklarını yeniden kazanmaya hazırlar.

Buenos Aires İl Demiryolunun Meridiano V İstasyonu.Buenos Aires İl Demiryolunun Meridiano V İstasyonu.

Yararlı veriler

Nasıl alınır. Buenos Aires şehrinden La Plata Terminal İstasyonu’na kadar La Plata Otoyolu, 122. Cadde, 38. Cadde ve Diagonal 80 boyunca 57 kilometre uzaklıktadır.

Fiyatı ne kadar. Üniversite Treni için tek ücret (sadece SUBE ile ödenir), 40$.

Nereden bilgi alınır? 0800-2228736 / (153) 7008736 / www.argentina.gob.ar / Facebook: Üniversite Treni.

La Plata Üniversitesi Treni nasıldır: rota, duraklar ve fiyatlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön