kaçırılmayacak vitrinler ve en ünlü mağazalar

Haydi aydınlanalım!aktris Jennifer Lawrence yardım ettiğinde şöyle dedi: Noel vitrayını ortaya çıkar ve başlattım Saks 5. Cadde’de yıllık ışık gösterisiNew York’ta.

Geleneksel olduğu gibi, seyirciler 50. Cadde yakınındaki çitlerin arkasında toplanırken, Martha Graham Dans Topluluğu’ndan sanatçılar 5. Cadde’yi dolduruyor.

Arkalarında, yakınında 300.000 ışık Saks Beşinci Cadde’nin amiral gemisi cephesinin on katını kapsayan ve “dönme dolap” olarak tanımlanan enstalasyonu aydınlatıyor. Çark zodyak işaretleri ile süslenmiştir ve yıldız ve çiçekler gibi Dior markasıyla ilgili sembollerle süslenmiştir (Christian Dior bir bahçe aşığı olduğundan).

Uzun süredir Dior elçisi olan Lawrence, Tracee Ellis Ross, Rachel Zegler, Ashley Park, Alexandra Daddario, Lola Tung ve Maya Hawkr gibi diğer aktörlerle yeniden bir araya geldi. Mağaza bölümünün terasından çıkan yangınların da yer aldığı gösteri için cadde boyunca stantlarda gruplandılar.

Times Meydanı’nda tüm formatlarda Noel. Fotoğraf Reuters/Mike Segar

Tatillerin geleneksel ve çiçekli vitray pencereleriRH Macy’nin 1874’te özgünlüğüne itibar ettiği bir pazarlama ürünü olan New York’ta zaten var olan tarihi bir geleneğin parçasıSon yıllarda büyük mağazaların kapanması veya bu uygulamadan uzaklaşması nedeniyle düşüş yaşandı.

dört vitray pencere Manhattan’da kalan tanınmış şovlar – Bloomingdale’s, Saks, Macy’s ve Bergdorf Goodman – ve yol açabilecek ayrıntılı sahneler sergilemeye devam ediyor aylar süren yaratım ve montaj.

Röportajlarda sergilerin oluşturulmasına yardımcı olan kişiler bu yılın temaları ve her birinin ardındaki ilham hakkında konuştular.

Bergdorf Goodman

Bergdorf Goodman’ın görsel sunumdan sorumlu genel müdürü David Hoey, ekibin her yıl “biraz yüzeysel” ama yine de fikir veren bir tema aradığını söyledi. sürpriz faktörü.

“Bunun doğru bir şekilde yapılması gerekiyor” dedi. “Çok spesifik değil, çok geniş değil. Ve biraz yüzeysel olsa da Tatillerle ilgili.”

Beşinci Cadde şirket mağazasında yedi vitray pencere Bir temayla geliyorlar “Harika değil mi?” (Harika değil mi?), Hoey bunu “parlak ışıklar, parlak fikirler, parlak ufuklar ve parlak her şey” olarak tanımladı. Ekranların her biri, altyazılı parlak dekorların bir karışımını içeriyor.

Pencere “İlk ışık” Örneğin (İlk Işık), şafağı ifade eder ve benzer parlak bir dış cepheyle kaplanmış çiftlik hayvanlarının (iki horoz, bir inek ve bir domuz) üzerindeki kristal topları gösterir.

Başka bir vitray pencere, “Işığı Açmak Fantastik” (Fantastik ışığa yolculuk), Yunan mitolojisindeki uçan at Pegasus’a benzeyen yaratıkları karakterize ediyor. Mankenler Thom Browne, Balmain, Rodarte, Alexander McQueen, Cristopher John Rogers ve Paco Rabanne gibi tasarım toplulukları tarafından giydirildi.Hoey, numuneler üzerinde yüzden fazla kişinin çalıştığını ve kurulumların yaklaşık üç hafta ve 25 kişi sürdüğünü söyledi.

Yaklaşık yirmi yıldır Bergdorf pencereleri üzerinde çalışan Hoey, Holiday vitray sergisindeki işçiliği anlatan şunları söyledi: biraz tiyatro, biraz moda. Biraz ticari bir sanat, bir sergi alanı ama kesinlikle kamusal.”

Macy’s

Macy’nin mavi ren geyiği Tiptoe, üst üste üçüncü yıl Herald Meydanı’na geri dönüyor.

Bu yılın pencerelerinin teması, “Sevgi ver” (Give Love), Broadway’de 34. Cadde yakınında şirketin önünden geçiyor. Macy’s’in ulusal vitrin direktörü Manny Urquizo, serginin “tatil birlikteliğine ve nostaljiye” odaklandığını söyledi.

Tiptoe ve Arkadaşları’nın vitray pencerelerinin en önemli parçası, Tatil sezonunun en sevdikleri temalarını tasvir eden sahnelerdir. Bir hikaye kitabının bir sayfası gibi, kısa bir anlatım örnekleri açıklar ve etkileşimli bir bileşen her birini canlandırır.

Müzik temalı vitray pencerede, piyano tuşları trompet çalan bir kutup ayısının etrafında kıvrılıyor. Ziyaretçiler cam üzerindeki bir grup tuşa basarak piyano çalabiliyor. Ziyaretçiler, parlak pembe şeker atlıkarıncaya sahip bir pencerede, onları Instagram uygulamasındaki bir ren geyiği filtresine yönlendiren bir QR kodunu tarayabilir.

Son dört yıldır Macy’s’de vitrinlerde çalışan Urquizo şunları söyledi: “Gerçekten Bu geleneğin devam etmesini istiyorum” dedi.. Ve şunu ekledi: “Her yıl çocuklarımı getirdim. Onlar benim en sert eleştirmenlerim. Ama biliyorsunuz, bundan gerçekten keyif alıyorlar.”

Bloomingdale’in

Bu yıl Bloomingdale, Warner Bros. ile ortaklık kurdu. Wonka filminden ilham alan sahnelerTimothée Chalamet’in genç Willy Wonka’yı canlandırdığı filmde.

“Her şeye iki pencereden bakıyoruz: Bu bir çocuğun gözlerini nasıl kamaştırır? Bloomingdale’s’in görsel satıştan sorumlu genel müdürü ve on yılı aşkın süredir mağazaların tatil vitrinlerinde çalışan John Klimkowski, “Peki bu bir yetişkinin ilgisini nasıl çeker ve onu nasıl memnun eder?” dedi.

Klimkowski, takımın bu durumu benimsediğini söyledi tema olarak şeker diyarı59. Cadde yakınındaki Lexington Bulvarı’ndaki pencereler için Wonka ipucuyla.

Bunlardan birinde şekerci dükkânının (Gene Wilder’ın oynadığı 1971 Wonka filminin bir çekirdeği) parlak iç mekanları, dev kekleri ve dönen lolipoplarıyla cephesi gösteriliyor. A altı adımlı çikolata çeşmesi işe yarayan numunenin merkezinde yer alır. Wonka gibi giyinmiş, mutfaklı, bastonlu ve mor bir kıyafetli manken, izleyicileri mağazaya girmeye ikna etmek için harekete geçiriyor.

Başka bir pencerede, kıvırcık saçlı mankenler, tasarımcı şekerlerinin insanları uçurma veya saçlarının hızlı uzamasına yardımcı olma etkilerini gösteriyor; bu, kurgusal çikolata dükkanlarının fantastik yaratımlarına bir başka gönderme.

Şekerleme konusunda uzmanlaşmış bir sanatçı olan Abby Modell ile birlikte “Şeker Harikalar Diyarı” temalı bir sergi üretildi. el üflemeli cam. Lolipop ve akide şekeri Swarovski kristalleriyle kaplı Marshmallow’ların üzerindeki dev çikolata damlalarının yanında, yapışkan sakızlı solucanların bulunduğu bardakta yüzüyorlar.

Klimkowski, “Dünyada ve birinin kişisel yaşamında ne olursa olsun, birkaç dakikalığına rahatlayıp tatil ruhunun güzelliğinin tadını çıkarabilmelerini umuyorum, çünkü bu yılda yalnızca bir kez oluyor” dedi.

Saks Beşinci Cadde

Bu yıl Saks’taki vitrin Dior’un 1947’de Amerika Birleşik Devletleri ve New York’a yaptığı ilk ziyareti anlatıyorşehre olan hayranlığını ateşleyecek bir gezi.

İşbirliği, Saks’ın tatil defilesine ilk kez lüks bir moda evinin ortak olmasıydı.

Örneklerde “” temalıDior’un Saks’taki Düşler Atlıkarıncası(Dior’s Carousel of Dreams at Saks), 1957’de ölen Dior’un minyatür heykelcikleri, Beşinci Cadde’deki mağaza vitrinlerinde çeşitli ortamlarda bulunuyor.

Pencereler Dior’un Paris’ten New York’a olan seyahatlerini takip ediyorlarmoda evine yapılan göndermeleri, Dior’s Bar ceketine sarılı Central Park’taki Bethesda Çeşmesi ve Dior ile sevgili köpeği Bobby’nin bir kızakla dolu olduğu Rockefeller Center buz pateni pisti gibi önemli simge yapıların minyatür versiyonlarıyla birleştiriyor. parfüm şişeleri.

Ve Dior’un, ilk koleksiyonunda tanıttığı ve kariyerinin şekillenmesine yardımcı olan, moda evinin 1947 tarihli New Look imzasını taşıyan bir kadın figürünün yanında durduğunu gösteren, Noel arifesinde Times Meydanı’ndan bir model.

Bir pencerede Saks Fifth Avenue New York bayrağının bir kopyası, cepheye yerleştirilmiş ışık, değişen ışıklar, köşede duran bir sosisli sandviç ve ızgaralardan yükselen buharla tamamlanıyor.

Saks’ın kreatif başkan yardımcısı Andrew Winton, vitray tasarımını denetliyor ve şunları söyledi: “Gerçekten dünyanın dört bir yanından gelen kendini adamış bir grup insan ve yüzlerce zanaatkar hikayeyi hazırlıyor.”

Şöyle ekledi: “Bu her zaman olan bir şey. şehir için hediye”.

The New York Times / Clarín’e Özel

kaçırılmayacak vitrinler ve en ünlü mağazalar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön