Harika İnternet Kurabiyesi Parçalanması Riskli Lokmalar Bırakacak

Mütevazi çerez sayesinde favori web sitelerimiz bizi hatırlayabilir ve tekrar ziyaretlerimizi vicdanlı bir barista gibi karşılayabilir. Ancak aynı zamanda bu küçük dosyalar sayesinde bazı ciddi gizlilik ihlalleri de meydana geldi. Çerezler bu yıl ortadan kalkacak, ancak çözülen bir sorun soruna neden olabilir.

23 yaşındaki bir Netscape mühendisi tarafından 30 yıl önce icat edilen çerezin, başlangıçta kullanıcıların oturum açmaya devam etmesine gerek kalmaması için bir tanımlayıcı görevi görmesi amaçlanmıştı. Ancak uzun süredir reklam endüstrisi tarafından tercih ediliyor. Kullanıcıların neler yaptığını gözetlemenin bir yolu olarak. Bugünlerde en basit web sayfasını yüklemek bile bilgisayarınıza onlarca izleme çerezinin sessizce yerleştirilmesi anlamına geliyor. Birdenbire, tek seferlik bir satın alma için hızlı bir arama, bir çılgınlığı ateşliyor; her web sitesi, yatak toplama veya buna benzer yeni tutkunuz olduğunu düşündüğü şeye hizmet etme kararlılığında koordine oluyor.

Bu izlemeyi engelleme çabaları (en önemlisi Avrupa'nın Genel Veri Koruma Yönetmeliği) tarama deneyimini daha da kötüleştirdi. Bilincimi kaybetmiş olabilirim ve yine de içgüdüsel olarak “hepsini kabul et” seçeneğine tıklamayı başarabilirim.

İyi haber şu ki çerezler kullanımdan kalkıyor. Ancak gizlilik geri gelmiyor, web'in bazı bölümleri daha da az kullanıcı dostu hale gelebilir ve Google daha da fazla kontrol sahibi olmaya hazır görünüyor.

WhatsApp Kanallarındayız. Katılmak için tıklayın.

Geçtiğimiz ay Google, düzenleyici kurumların onayını bekleyen bu yılın üçüncü çeyreğine kadar tüm kullanıcılar için aynısını yapma planlarının öncesinde bir test olarak Chrome kullanıcılarının %1'ini sildi ve üçüncü taraf çerezlerini devre dışı bıraktı. Üçüncü taraf çerezleri, ziyaret ettiğiniz web sitesiyle ilgisi olmayan şirketler tarafından bilgisayarınıza yerleştirilen çerezlerdir; çoğunlukla (ancak yalnızca olmasa da) daha alakalı reklamlar sunmak amacıyla gezinmenizi izleme süreci için. Reklamcılar bunun bir kazan-kazan olduğunu söylüyor, ancak gizlilik savunucuları bunun, tıbbi web sitelerine yapılan ziyaretler gibi özel ayrıntıları toplamak ve bunları en yüksek teklifi verene satmak için kullanılabilecek büyük bir izinsiz giriş olduğunu iddia ediyor. (Kullanıcıların giriş yaptığını hatırlamak için kullanılanlar gibi birinci taraf çerezler Google'ın değişikliklerinden etkilenmez.)

Apple ve Mozilla, sırasıyla Safari ve Firefox tarayıcılarıyla bu adımı zaten attılar, ancak Chrome'un tarayıcı kullanımındaki pazar payı (dünya çapında %64) nedeniyle pazarlamacılar için paniğin henüz yeni yeni oluşmaya başladığını söyleyebiliriz. o kadar da iyi başa çıkmıyor. “Büyük Kurabiye Parçalaması” adının yanı sıra “Kurabiye Kıyameti” ve “Cookiegeddon” adlarını da gördüm.

Bir reklamcının veya iş modelleri reklam gelirine dayanan şirketlerin bakış açısından bakıldığında panik anlaşılabilir olabilir. İnternetteki insanları takip etmek çok daha zor hale gelecek ve birçok ücretsiz site ve hizmetin ayakta kalma biçimi alt üst olacak. Ancak endüstri uyum sağlayacak ve bu durum birçok olumsuz zincirleme etkiye neden olacaktır.

Çerezlerin sona ermesi, reklamverenlerin ve veri komisyoncularının veri toplamaktan vazgeçeceği anlamına gelmiyor. Çerez sonrası geleceğe dair bir ipucu, Pazartesi günü Amazon'un, aralarında tabloid gazetesi Daily Mirror ve OK!'nin de bulunduğu pek çok kitabın sahibi İngiltere merkezli yayıncı Reach ile yaptığı anlaşmada bulunabilir. dergi. Reklam işinin bu yıl 55 milyar dolardan fazla gelir getirmesi beklenen Amazon, reklamları hedeflemek için bu öngörüleri kullanarak bir kişinin hangi makaleleri okuduğuna ilişkin verilere erişim sağlamak için Reach'e açıklanmayan bir miktar ödeyecek.

Bu anlaşmanın, reklam şirketleri ve yayıncıların Google'ın, biraz tereddüt ettikten sonra, çerez amortisman planı konusunda ciddi olduğunu bilmesi nedeniyle, pek çok anlaşmanın ilki olması beklenebilir. Kullanıcıların bekleyebileceği şey, daha fazla sitenin insanları yalnızca ücretsiz makaleleri okumak için kaydolmaya zorlaması ve böylece reklam hedefleme için tanımlanıp paketlenebilmeleri nedeniyle, kötü bir tarama deneyimidir. Halihazırda internetteki en tıkalı sitelerden biri olan yayın web sitelerini daha da derin bir kullanılabilirlik batağına dönüştürme riski taşıyor. Bu sitelerden bazılarını yüklemek zaten cihazların yumurta kızartacak kadar ısınmasına neden oluyor – Okuyucuların yakında ne tür pop-up'larla dolu bir karmaşaya katlanmak zorunda kalacağını düşünmekten korkuyorum.

Google ise boşlukları doldurmanın başka yollarını sunuyor. Özel Korumalı Alanı, web sitesi oluşturucularının kaybedilen işlevleri telafi etmek için kullanabileceği bir araç paketidir. Örneğin Google, bir kişinin “futbol” veya “bahçecilik” gibi hangi genel konularla ilgilendiğini anlamak için en popüler web sitelerinden 50.000'ini sınıflandırmakla meşgul (ve geri kalanını sınıflandırmak için makine öğrenimini kullanacak). Kişinin cihazında yerel olarak depolanan bu veriler, web sitesi sahipleri tarafından hedefli reklamlar yayınlamak için kullanılabilir.

Electronic Frontier Foundation gibi gizlilik hakları savunucuları, Google'ın eşit derecede tehlikeli olarak gördüğü geçici çözümleri uygulamaya koyarak çerezleri “yeniden icat etme” çabaları konusunda ciddi şüphelere sahiptir. Çapraz referans verildiğinde yeni araçların, kullanıcının gezinme alışkanlıkları hakkında çerezlerin şimdiye kadar ortaya çıkardığından daha fazla veri ortaya çıkarabileceği konusunda uyarıyorlar. “Google, lütfen bunu yapma” diye sonlandırdı.

Endişe haklı. Çerezlerin ortadan kalkması gizlilik açısından ileri bir adım gibi görünse de tekrar düşünün. Bahsettiğimiz şey Google. Ya da daha doğrusu, burası internet. Reklamlar ve veriler onun can damarıdır. Hala satılıksın ve Kurabiye Kıyameti bunu değiştirmeyecek.

Ayrıca bugün en çok konuşulan şu haberleri okuyun:

Çip Gücünden Daha Fazlası! Nvidia ve Cisco, şirketlerin kendi yapay zeka bilgi işlem altyapılarını oluşturmalarını kolaylaştırmak için güçlerini birleştiriyor. Cisco, ağ donanımıyla birlikte Nvidia tabanlı ekipman da sunacak. Daha fazlasını burada öğrenin.

Bluesky Social Halka Açılıyor! Eski Twitter CEO'su Jack Dorsey'in merkezi olmayan sosyal medya platformu Bluesky Social, bir yıl boyunca yalnızca davetle katılım aşamasında kaldıktan sonra halka açıldı. Buraya dalın.

Apple, AliveCor Suit'i Yendi! ABD Bölge Hakimi, iPhone üreticisinin saatinin kalp izleme teknolojisini Khosla Ventures LLC destekli bir girişim olan AliveCor'dan kopyaladığı iddiasıyla dava açmak zorunda kalmayacağına karar verdi. Bununla ilgili her şeyi burada okuyun.

Harika İnternet Kurabiyesi Parçalanması Riskli Lokmalar Bırakacak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön