Dijital çağda Hintli tüketicinin ESG’yi neden önemsemesi gerektiğinin açıklaması

Son yıllarda Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) konusunu ve şirketlerin ESG ilkelerini nasıl benimsediğini duymuşsunuzdur. Bu trendin sadece kurumsal bir trend olduğunu düşünüyorsanız tekrar düşünün. ESG’nin tüketiciler üzerinde doğrudan etkileri vardır, satın alma kararlarını şekillendirir ve daha sürdürülebilir ve etik bir pazar yaratır. Üstelik tüm bilgilerin parmaklarımızın ucunda olduğu bu dijital çağda, ESG ilkeleri teknolojiyle birleşerek Hindistan’daki tüketici ortamını dönüştürüyor.

Son raporlar, Hindistan’daki ESG yatırımlarının 2019’da 330 milyon ABD dolarından 2023’te 1,3 milyar ABD dolarına yükseldiğini gösteriyor ve bu da ESG’nin önemini kanıtlıyor. Şirketlerin ESG’ye yalnızca tüketiciye hitap etmek için ihtiyacı yok; yatırımcılar ÇSY odaklı uygulamalara sahip şirketlerle gerektiği gibi ilgileniyorlar çünkü sonuçta ortaya çıkan düzenleyici müdahale yatırımcının korunmasını sağlayabilir. Mayıs 2021’de Hindistan Menkul Kıymetler Borsası Kurulu (SEBI), borsada işlem gören belirli şirketlerin ÇSY ile ilgili bilgilerini açıklama zorunluluğunu getiren İş Sorumluluğu ve Sürdürülebilirlik Raporlaması çerçevesini uygulamaya koydu.

Avendus Capital tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Hindistan’ın ESG’sinin 2051 yılına kadar toplam yurt içi AUM’un yaklaşık %34’üne katkıda bulunması bekleniyor; bu da Hindistan’ın 2070 Net-Sıfır hedefiyle uyumlu.

Hintli tüketiciler ESG’yi neden önemsemeli ve teknoloji, ESG uygulamalarının Hindistan’ın iş ekosistemine entegrasyonunda nasıl bir rol oynuyor?

Sürdürülebilirlik teknolojisi şirketi Credibl’in ve Google tarafından satın alınan Qwiklabs Inc.’in Kurucusu ve CEO’su Jitesh Shetty, Hindistan’ın ESG konusunda iyi durumda olmasına rağmen gidecek çok yolumuz olduğunu söylüyor. Shetty, “BRSR’nin makul güvencesi gibi düzenlemelere baktığınızda Hindistan çok iyi durumda; biz burada dünyanın geri kalanından oldukça ilerideyiz” diyor. “Ama aynı zamanda sorunlarımız büyük ölçekli sorunlardır ve dolayısıyla gidecek çok yolumuz var.”

Sürdürülebilirlik alanında lider olan TATA Sons’u ve ESG KPI’ları ile iyi bir performans sergileyen Taj otel grubu şirketi IHCL’yi örnek gösteriyor.

“ESG’yi derinden önemsiyorlar ve bunu birisi polislik yaptığı için yapmıyorlar. PAATHYA adlı programlarının tüketicide büyük bir payı var. Herhangi bir Taj oteline girdiğinizde PAATHYA’nın yarattığı etkiyi göreceksiniz” diye açıklıyor.

WhatsApp Kanallarındayız. Katılmak için tıklayın.

Tüketiciler Neden Dikkat Etmeli?

ESG, yatırımcıların, şirketlerin ve tüketicilerin bir şirketin çevreyi, toplumu ve yönetim yapısını nasıl etkilediğini değerlendirmek için uyguladığı bir dizi standarttır. Tüketiciler bir ürün veya hizmet satın alırken neden ESG’yi veya dijital ayak izi gibi şeyleri düşünsün? Tüketiciler sosyal ve çevresel açıdan daha bilinçli hale geldikçe, kendi değerleriyle uyumlu ürün ve hizmetleri giderek daha fazla arıyorlar.

Shetty, “Bu çok cepheli bir sorun” diyor. “Şirketlerin ESG duruşlarını iyileştirmeleri gerekiyor. Ancak tüketicilerin de üzerlerine düşeni yapması gerekiyor. Satın alma kararlarının çevresel ayak izi üzerinde önemli bir etkisi olabilir. Örneğin bir ev tekstili ürünü alıyorsunuz. Organik pamuktan yapılmışsa fabrikada yeşil enerji kullanılıyor ve ambalaj yeşil. O zaman genel çevresel etki çok düşük olacak.”

Dijital Ayak İzi ve Çevresel Etki

Hindistan pazarına bakarsak, dijital ürün ve hizmetlerle dolu olduğunu ve Hintli tüketicinin bu dijital geçişin çevresel etkilerinin farkında olduğunu görüyoruz. E-atık, enerji tüketimi ve sürdürülebilir veri yönetimi uygulamaları yavaş ama istikrarlı bir şekilde evdeki tartışmaların bir parçası haline geliyor.

Örneğin dijital dev Google’ın 2017’den bu yana %100 yenilenebilir enerjiyle faaliyet gösterme taahhüdü, çevreye duyarlı tüketicilerin dikkatini çeken bir duyuru. Eve daha yakın olan Mumbai merkezli RPG Grubu, büyüyen ve güzelleşen küresel bir yeniden ağaçlandırma topluluğunu bir araya getirmek isteyen Cenevre merkezli bir Dünya Ekonomik Forumu platformu olan 1t.org ile 2030 yılına kadar bir milyon ağacı koruma, restore etme ve büyütme sözü verdi. 2030 yılına kadar dünya çapında bir trilyon ağaçtan sonra.

İklim değişikliği ve küresel ısınma gibi sorunlar giderek daha acil hale geldikçe, Hindistan’daki tüketiciler bir şirketin çevre uygulamalarına daha fazla dikkat etmeye başlıyor. Karbon ayak izinden atık yönetimine kadar satın aldıkları ürün ve hizmetlerin etiketlerini okumaya başlıyorlar. Kanıt olarak, elektrikli otomobil devi Tesla’nın Hindistan’a gelişine bakın. Tesla, Hintli tüketicilerin iklim dostu bir araca sahip olma konusundaki çevresel isteklerine güveniyor.

Dijital Alemde Sosyal Sorumluluk

Hayatımızın her gününde çeşitli dijital varlıklarla arayüz oluşturduğumuz dijital alan, şirketlerin tüketicilerin nelere önem verdiğini öğrenebileceği önemli bir platformdur.

Aynı zamanda, teknoloji tedarik zincirlerindeki adil iş gücü uygulamalarından dijital işyerlerindeki çeşitlilik ve katılım girişimlerine kadar çeşitli hususları içerebilecek sosyal sorumluluğa olan bağlılıklarını da sergileyebilirler.

Örneğin, bulut şirketi Salesforce, ürününün, sermayesinin ve çalışan zamanının %1’ini bağışlamak için Pledge 1% girişimini duyurduğunda, diğer birçok şirkete de aynı şeyi yapma konusunda ilham verdi.

Dijital Çağda Yönetişim

Siber tehditlerin ve veri gizliliği endişelerinin artmasıyla birlikte dijital yönetişim tüketicilerin göz ardı edebileceği bir şey değil. Zaten birkaç gün önce “tüm ihlallerin anası” olarak adlandırılan şey gerçekleşti ve aralarında LinkedIn, Snapchat, Venmo, Adobe ve X gibi popüler ve düzenli sitelerin de bulunduğu 26 milyar kayıt ortaya çıktı. Tüketicilerin artık şirket aramasının nedeni budur. Sağlam siber güvenlik önlemleri, şeffaf veri uygulamaları ve teknolojinin etik kullanımı ile.

Apple ve Microsoft gibi uluslararası teknoloji devleri dijital etik yaklaşımlarıyla tanınırken, Hindistan’da BT devi Infosys, sağlam yönetişim çerçevesiyle tanınıyor.

Geçtiğimiz yıl Infosys Kurucu Ortağı Nandan Nilekani, ESG’nin yalnızca güven oluşturmakla kalmayıp aynı zamanda marka değerini de nasıl yükselttiğinden bahsetmişti.

“Güçlü yönetişime bağlılık sadece bir uyumluluk meselesi değildir; yeni başlayanların dinamik dünyasında sürdürülebilir başarı için stratejik bir zorunluluktur” dedi.

Hindistan’da ESG’nin Geliştirilmesinde Teknolojinin Rolü

ESG ne kadar önemli olursa olsun, teknoloji sektöre yardımcı oluyor, böylece kuruluşlar ESG ilkelerini mümkün olduğunca işlevlerine entegre edebiliyor. Teknoloji Hindistan coğrafyasında ESG’yi nasıl mümkün kılıyor? Gelecekte daha iyi olacak mı?

Shetty, “Hammaddeler, enerji kaynakları ve yazılımlardaki teknoloji yardımcı oluyor” diyor. “Malzemelerdeki yenilik, organik elyafı alıp gerçek dünya kullanımı için dayanıklı hale getirebileceğiniz, üretimde güneş enerjisini verimli bir şekilde kullanabileceğiniz ve daha sonra otomasyonla daha iyi izlenebilirlik ve ESG veri yönetimi için yazılım kullanabileceğiniz yerdir.”

Teknolojinin ÇSY uygulamalarının benimsenmesine yardımcı olduğu bazı temel yollar şunlardır:

Veri analizi: Kuruluşlar, ESG performanslarıyla ilgili bol miktarda veri sayesinde analiz edebiliyor, kalıplar bulabiliyor ve yapılarındaki yapılması ve yapılmaması gerekenleri belirleyebiliyor. Bu, çevre ve toplum dostu gelecekteki eylem planlarına karar verilmesine yardımcı olur.

İş danışmanlığı şirketi EY India’dan Nitesh Mehrotra’nın söylediği gibi, “Bugün ESG, tüm önde gelen kuruluşların değer yaratması ve koruması için odaklanmış bir toplantı odası gündemidir. Sürdürülebilirlik değişkenlerinin tüm paydaşlarımız arasında tutarlı ve karşılaştırılabilir bilimsel ölçümlerine sahip olmanın çok kritik olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla, eyleme geçirilebilir içgörüler oluşturmak için gerçek zamanlıya yakın performans analitiğine sahip tek bir gerçek versiyona sahip olmaya kritik bir ihtiyaç olduğu açıktır.”

Tüketicilerin daha bilinçli satın alma kararları verebilmeleri için bu verilerin tüketicilerle paylaşılması ve tüketicilerin bizzat firmalardan bunu talep etmeleri zorunludur.

Şeffaflık için Blockchain: ESG’de şeffaflığı artırabilecek yeni ortaya çıkan bir teknoloji blockchaindir. Defter teknolojisi, şirketlerin tüketicilere ürün ve hizmetlerinde uygulanan menşe, üretim süreçleri ve etik uygulamalar hakkında gerçek zamanlı bilgi sağlamasına olanak tanır.

ESG derecelendirme platformları: Teknoloji, şirketleri ESG performanslarına göre değerlendiren ve puanlayan MSCI, Sustainalytics ve Bloomberg ESG gibi ESG derecelendirme platformlarının ortaya çıkmasına neden oldu. Yatırımcı veya tüketici olsun herkes, bilinçli kararlar almak için bu platformlara erişebilir ve şirketleri ESG uygulamalarını iyileştirme konusunda etkileyebilir.

İleriye Giden Yol

ESG’nin Hintli tüketiciler üzerindeki etkisi büyümeye devam ederken, sürdürülebilir ve etik uygulamaları benimseme sorumluluğu da işletmelerin üzerine düşüyor. ÇSY konularına öncelik veren şirketler yalnızca daha iyi bir gezegene ve topluma katkıda bulunmakla kalmıyor, aynı zamanda gelişen pazarda rekabet avantajı da kazanıyor.

“Temelde ESG ile başladığınızda, bu onu pazarda farklı kılan bir unsur haline getiriyor. Ayrıca yeşil bir temelle başlarsınız,” diye tavsiyede bulunuyor Shetty.

Ayrıca ESG’nin daha eşitlikçi bir topluma yol açabileceğini de ekliyor: “Hindistan’da vatandaşlar her gün önemli çevresel kaygılarla karşı karşıya kalıyor. Tüm 1. kademe şehirlerdeki hava kalitesi kötü. Atık yönetimi henüz kolaylaştırılmış ve çözülmüş değildir. Sosyal göstergeler söz konusu olduğunda eşitlikçi bir toplum yaratmaktan çok uzağız. Aynı şey kurumsal uyum ve yönetişim için de geçerlidir. ESG uyumluluğu tüm bu sorunların çözümüne yardımcı olabilir.”

Tüketiciler olarak olumlu değişimi tetikleme gücü, satın alma kararlarınızda yatmaktadır. ÇSY ilkelerini destekleyen şirketlerin ürün ve hizmetlerini seçerek sürdürülebilir ve sosyal açıdan sorumlu iş ortamının bir parçası olabilirsiniz. Teknoloji, ESG uygulamalarının geliştirilmesine yardımcı oldukça, seçtiğiniz ürün ve hizmetlerde muhtemelen daha fazla şeffaflık ve hesap verebilirlik göreceksiniz ve sonuçta Hindistan’da daha bilinçli ve sorumlu bir pazar şekillenecektir.

Dijital çağda Hintli tüketicinin ESG’yi neden önemsemesi gerektiğinin açıklaması

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön