Çerezleri kabul etmekten bıktınız mı? İyi haberler! Google Chrome 30 milyon kullanıcı için onları öldürüyor

Eğer siz de bizim gibiyseniz, muhtemelen bir web sitesini ilk kez ziyaret ettiğinizde ve daha sayfada tek bir kelime bile okumadan, sizden üçüncü tarafları kabul etmenizi veya reddetmenizi isteyen can sıkıcı bir açılır pencerenin belirmesinden muhtemelen nefret edersiniz. Devam etmeden önce çerezler. Eğer siz de aynı şeyleri hissediyorsanız sizin için iyi bir haberimiz var. Google da görüşlerinizi paylaşıyor ve bunları Google Chrome’dan tamamen engellemeyi planlıyor. Ancak bunun nedeni, rahatsızlıktan daha büyük. Google bunun gizliliğiniz için yeterince iyi olmadığını düşünüyor ve onu daha iyi bir şeyle değiştirmek istiyor.

Gizmodo’nun raporuna göre Google Chrome, 4 Ocak’tan itibaren kullanıcılarının yüzde 1’i için üçüncü taraf çerezlerini engelleyecek. Bu, yaklaşık 30 milyon Google Chrome kullanıcısı anlamına geliyor. Google bunu İzlenme Koruması özelliği aracılığıyla yapacak. Engellemenin ardındaki plan, bunu Özel Korumalı Alan projesi aracılığıyla farklı türde bir izlemeyle değiştirmektir.

Google üçüncü taraf çerezlerinden kurtulacak

Verge, Google’ın kullanıcı izleme aracı olarak üçüncü taraf çerezleri farklı bir izleme aracıyla değiştirmesinin nedeninin, kullanıcı etkinliğini izlerken kullanıcı verilerini anonimleştirmek olduğunu belirtti. Bu, hem kullanıcıların gizliliğinin korunmasına yardımcı olacak hem de Google tarafından sağlanan API’lerin, reklamverenlerin siteler arası izlemesini engelleyebilecek şekilde reklam işlerini farklı bir şekilde yürütmelerine olanak tanıyacak. Bu duvar örme çabası, markaların web sitelerinde reklam göstermesi durumunda Google’a daha fazla güç kazandıracak.

Bu nedenle Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi (CMA) gibi bazı düzenleyiciler, bu değişimin Google’a piyasada adil olmayan bir avantaj sağlamamasını sağlamak için dikkatli davranıyor. Bu arada Google, avantaj elde etmek amacıyla bu verileri reklamverenlerle haksız yere paylaşmayacağının da sözünü verdi.

CMA’nın genel müdürü Andrea Coscelli yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Google’dan aldığımız taahhütler rekabeti teşvik edecek, çevrimiçi yayıncıların reklam yoluyla para toplama yeteneklerini korumaya yardımcı olacak ve kullanıcıların gizliliğini koruyacaktır. Bu önemli bir adım olsa da işimizin bittiğine dair hiçbir yanılsama içinde değiliz. Bu teklifleri geliştirmeye devam ederken gözümüzü Google’dan ayırmayacağız”.

Çerezleri kabul etmekten bıktınız mı? İyi haberler! Google Chrome 30 milyon kullanıcı için onları öldürüyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön