Bir Arjantinlinin büyük macerası

14 Ocak 2020’de, Pablo Imhoff Memleketinden ayrıldı Aziz cildiSanta Fe’de, dünyanın sonunda, orada başlamak üzere Ushuaia’ya doğru yola çıkarak, “” adını verdiği kıtasal yolculuğuna başlıyor.Alaska Projesi”: küçük bir motosikletle Ushuaia’dan Alaska’ya seyahat edin90 santimetre küplük bir Honda Econo.

Bu notu yayınladığı sırada Pablo, ilk büyük engelini yeni aşmış olarak Orta Amerika’da seyahat ediyordu: Nikaragua’ya girişi -hiçbir açıklama yapılmadan- yasaklandı, bu yüzden Kosta Rika’dan Honduras’a uçakla gitmek için o ülkeyi “atlamak” zorunda kaldım. Bu arada Econo kamyonla seyahat ediyordu ve Tegucigalpa’da yeniden buluştular birlikte kuzeye doğru yollarına devam etmek.

Ancak bu maceranın kökenini anlamak için biraz daha geriye gitmek gerekiyor; Daha kesin olmak gerekirse, Pablo’nun “hayatının en iyi kararı”: 27 yaşında bir optik laboratuvarındaki işinden ayrıldı, yaşadığı Rosario’daki kira sözleşmesini feshetti ve Gilera Gran Turismo 200 ile ülkeyi gezmek için ayrıldı1970’den itibaren.

El Chaltén’deki Fitz Roy Dağı’nın eteğindeki La Econo. Fotoğraf Pablo Imhoff

Adını verdiği o geziGilera’da Arjantin’e dönüş” işaretini koydu yeni bir hayatın başlangıcı. “Üç yıl dört ay içinde ülkenin bütün illerini ve Malvinas Adaları’nı gezdim. o yolculukla Yeni bir yaşam tarzına başladımPablo, Kosta Rika’nın San José şehrinden Clarín’e “pura vida” ülkesini gezmeye başlamadan önce “ve o zamandan beri durmadım” diyor.

Bu başlangıç ​​yolculuğu, Santa Fe’nin başkentine çok yakın bir kasaba olan Santo Tomé’de başladı ve sona erdi. Ve orada aynı zamanda Ushuaia’ya doğru bu yeni yolculuğa da başladı; buradan kuzeye doğru yolculuğuna başladı. varış tarihi olmadan ve kesin bir yer olmadan: “Umarım gelirim Alaska’da mümkün olduğunca kuzeyde; örneğin Prudhoe Körfezi” diyor.

Araba ve bisiklet arasında bir ara

Bu gezinin hazırlıkları Gilera’ya döndükten hemen sonra başladı. Ve ilk adım şuydu tamir ettiği ve yenisine dönüştürdüğü kullanılmış bir motosiklet satın alın. “1992 model Honda C90 Econo Power’ı satın aldım çünkü bu, tüm dünyada bilinen ve gerçekten sevdiğim simgesel bir motosiklet. Ayrıca bu motosikletle bu yolculuğu yapmak oldukça zorlu” diyor.

Az bagaj ve teknik kıyafet, kilo almamanın anahtarı.  Fotoğraf Pablo ImhoffAz bagaj ve teknik kıyafet, kilo almamanın anahtarı. Fotoğraf Pablo Imhoff

Ve bu motosikletin önerdiği yolculuk türünün ona “manzaralarla ve kültürlerle daha fazla temas kurmasına” olanak tanıdığını söylüyor. Çok hızlı gidersen pek çok şeyi kaçırırsın; ve çok yavaş gidersen asla varamazsın. Motosiklet, gerçekten sevdiğim bir bisiklet ile bir araba arasında bir orta yoldur.”.

Santo Tomé’den Ulusal Yol 3 üzerinden Fuegian başkentine gitti – başlı başına bir yolculuktu – ve Tierra del Fuego’yu gezdikten sonra Beagle Kanalı’nın diğer kıyısında, Şili’nin Navarino Adası’ndaki Puerto Williams’a geçti. öngörülemeyen büyük bir şey onu bekliyordu: “Tecrit ilan edilmeden birkaç saat önce Tierra del Fuego’ya döndüm pandemi nedeniyle,” diye hatırlıyor.

Tabii ki tüm planlarını değiştirdi. Ama bundan pişman değil çünkü dünyanın sonunda kalmaya zorlandığı o yılın hayatının en güzel yıllarından biri. “Mart 2021’e kadar Ushuaia’da, evini bana ve başka bir gezgine ödünç veren bir kadının evinde kaldım. O yıl dağlarda bolca seyahat etmek, kayak yapmak, şehrin her köşesini ve çevresini tanımak gibi asla yapmayı düşünmediğim pek çok şeyi yapabildim” diye vurguluyor. Ve dünyanın öbür ucundaki şehirde “uzman” olduğunun garantisini veriyor.

Kumsalda "Arjantin Kalesi", Siyah nehir.  Fotoğraf Pablo Imhoff“Fuerte Argentino” sahilinde, Río Negro. Fotoğraf Pablo Imhoff

O zaman evet, Yolculuk Mart 2021’de başladı Fuegian başkentinden başka bir rüyayı gerçekleştirerek: Rota 40’ı bir uçtan bir uca seyahat edin0’dan 5.121’e kadar. “Başka bir yolculuk içinde bir yolculuktu bu; Alaska Projesi kapsamındaki Route 40” diyor.

Route 40’ı “destansı” bir yolculuk olarak hatırlıyor çünkü “birçok zıtlığı, manzarayı, coğrafyayı, kültürü barındıran inanılmaz bir rota. Cabo Vírgenes’ten La Quiaca’ya kadar gezdim ve detaylı bir şekilde kaydettim.. Rotanın en yüksek noktası olan Abra del Acay’da, deniz seviyesinden neredeyse 5.000 metre yüksekte yakalandığım irtifa hastalığı gibi neredeyse hepsi güzel, bazıları pek de hoş olmayan binlerce şey oldu. Yıkıldım ve kendimi çok kötü hissettim” diye hatırlıyor.

40’ın güneyi bunu kışın, rotada kar, don ve buzla yaptı. “Soğuk bir çadırla uyandım” diyor ve aynı zamanda bu motosikletle seyahat etmek için karmaşık olan kuzeydeki bin kilometreden fazla çakılın zorluğunu da hatırlıyor.

Cabo Vírgenes'te, Route 40'ın 0. km'sinde. Fotoğraf Pablo ImhoffCabo Vírgenes’te, Route 40’ın 0. km’sinde. Fotoğraf Pablo Imhoff

La Quiaca’dan Bolivya’daki Villazón’a, “harika” olarak tanımladığı bir ülkeye geçti ama Yalnız seyahat etmek “zor”. “Yükseklik beni de etkiledi ve Bolivya’da insanlar daha içe dönük olduğundan yolculuk daha yalnız hale geliyor.”

Sonra devam ettiler Peru, Ekvador, Kolombiya, Panama, Kosta Rika ve şimdi de HondurasPablo’nun her gün için planladığı, günün sonunda belli bir varış noktasına ulaşmayı hedeflediği sabırlı bir hastada, ancak biz ilerledikçe değişen planlara açık öngörülemeyen olaylar, sizi büyüleyen ve biraz daha kalmaya zorlayan yerler veya yol boyunca tanıştığınız insanlarla yapılan davetler veya sohbetler nedeniyle.

Ortalama 50 ila 60 km/saat arasında hareket eder ve genellikle rgünde 200 ila 300 km arasında yolculuk yapın, iki yan valiz, önde bir alet kutusu ve arkada ahşap bir sandıkla donattığı motosikletin üzerinde. Elbette hafif ve az yer kaplayan teknik kamp kıyafetleri ve ekipmanlarını yanınızda getirin.

Bolivya'daki Salar de Uyuni'de gün batımı.  Fotoğraf Pablo ImhoffBolivya’daki Salar de Uyuni’de gün batımı. Fotoğraf Pablo Imhoff

Yol boyunca geceyi bazen çadırda, bazen pansiyonda, bazen de kulübede geçirir. davet edildiği evlerçoğu durumda ağlar aracılığıyla yolculuklarını gören takipçiler: ekliyordu takipçiler Ta ki YouTube’da bir milyondan fazlaya, Instagram’da ise 600 bine ulaşana kadar.

“Ağlar konusu çok güzel çünkü yaşadığım her şeyi paylaşıyorum ve çok güzel bir topluluk oluştu. Her Pazar, YouTube’a son birkaç günün gezisini özetleyen bir video yüklüyorum ve insanlardan gelen tepkiler inanılmaz,” diyor Facebook’ta Pablitoviajero, YouTube’da Pablo Imhoff ve Instagram’da @imhoffpablo olarak bulunabilen Pablo. .

Ayrıca, birçoğunu kendisi tasarlayan, gezisini anımsatan tişörtler, kasketler ve şapkalar sattığı www.pablitoviajero.com web sitesini ve “Sınırları Aşmak – Yolun Hikayeleri” kitabını oluşturdu. Kardeşi Gabriel’le birlikte yazdığı ve çeşitli Güney Amerika ülkelerinde birlikte yaptıkları yolculukların hikayelerinin anlatıldığı kitap.

Çadır, Ekvador'daki Pululahua yanardağının kraterinde olduğu gibi gecenin düştüğü her yere kuruluyor.  Fotoğraf Pablo ImhoffÇadır, Ekvador’daki Pululahua yanardağının kraterinde olduğu gibi gecenin düştüğü her yere kuruluyor. Fotoğraf Pablo Imhoff

Bu satışlar ve YouTube’daki videolarının izlenmeleri, onun bu göçebe yaşamını sürdürmesini sağlayacak geliri sağlıyor.

Dahası, ağlar Pablo’nun “yolculuğun en güzel yanı”: üretilen insan ilişkileri“Kişinin kurduğu dostluklar ve bu yolda bana yardımcı olan insanlarla yaşadığım binlerce anekdot.”

Örneğin, San Luis’te bir rota üzerinde durduğunda bir kişinin yanına yaklaştığını ve çocukluğunda böyle bir motosiklete sahip olmayı hayal ettiğini söylediğini söylüyor. “Ve sohbet edip sohbet ederek beni inanılmaz doğaya sahip, ağaçlarla, derelerle dolu bir yer olan Trapiche’deki evine davet etti. Meğerse o gün onun doğum günüymüş ve bir ızgara dolusu et, bir sürü empanada varmış ve Doğum gününü ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte onun evinde geçirdim.. Soğuk ve yağmurlu bir gündü ve en iyi sığınak o evin ve insanların sıcaklığıydı“, hesap.

Karmaşık bir rota: "Ölüm Trambolini", Kolombiyada.  Fotoğraf Pablo ImhoffKarmaşık bir rota: Kolombiya’daki “Ölüm Trambolin”i. Fotoğraf Pablo Imhoff

Sosyal ağlar da çok faydalıdır. diğer gezginlerle iletişimBirçoğu zaten benzer bir gezi yapmış veya şimdi yapıyor ve kendilerini bilgilendiriyor, tavsiyelerde bulunuyor ve temaslarını paylaşıyor.

Cuenca’daki Dünya Kupası

Yolculuk yaptığı tüm bu günler, haftalar, aylar ve binlerce kilometre boyunca Pablo, yol boyunca genellikle diğer gezginlerin veya onunla işbirliği yapmaktan mutlu olan tamircilerin yardımıyla tamir ettiği motosikletin bazı arızaları dışında ciddi bir sorun yaşamadı. proje.

 "ölüm yolu"La Paz'ı Bolivya'daki Yungas de Coroico ormanına bağlayan.  Fotoğraf Pablo ImhoffLa Paz’ı Bolivya’daki Coroico’nun Yungas ormanına bağlayan “Ölüm Yolu”. Fotoğraf Pablo Imhoff

Ve elbette binlerce anekdot ekledi. Mesela Peru’da kalış süresi dolduğunda ülkeyi terk etmek zorunda kaldı ama motosikleti bozuldu. Daha sonra onu Ekvador’a gönderdi, uçakla seyahat etti ve ardından Peru’ya döndü. “Ülkenin yarısını bir yöne, diğer yarısını da geri dönmek için dolaştım, çünkü Machu Picchu’dan tekrar geçmek istedim”diye açıklıyor.

Ya da Katar Dünya KupasıO tamamen Cuenca, Ekvador’da izlemeye başladım. “İlk iki maçı kaldığım yere yakın bir mahalle restoranında izlemiştim; Yemek yapan bayanla arkadaş oldum ve onları orada gördük. Daha sonra yola devam etmek istedim ama motosikletim bozuldu ve geri dönmek zorunda kaldım. Yedek parçaları alıp tamir etmem neredeyse bir ay sürdü, bu yüzden Cuenca’daki tüm maçları izlemeye başladım; Üçüncüsünden itibaren Arjantinlilerle, Kolombiyalılarla, Brezilyalılarla, Ekvadorlularla tanıştığımız pansiyonda; “İnanılmazdı” diyor.

Messi ve ekibinin kaldırdığı kupayla birlikte görünüm de değişti çünkü Pablo, Arjantin şampiyon olursa dövüşeceğine söz vermişti. “Bunun üzerine çocuklar makineyi aldılar ve Maç biter bitmez beni orada yendiler. O zamandan beri hep saçımı kestiriyorum.”

İçinde "dünyanın merkezi", enlem 0, Ekvador.  Fotoğraf Pablo Imhoff“Dünyanın merkezinde”, 0 enleminde, Ekvador. Fotoğraf Pablo Imhoff

Dalgalar Darién Gap’tan kaçınmak için zorluklarKolombiya ile Panama arasındaki yolu kapatan, sizi limandan limana gitmeye ve uzun beklemelere zorlayan o yoğun orman. Bir ülkeden diğerine geçmesi en az 27 gün sürdü.

Ya da birinin onu yakaladığı gün Jujuy Puna’sında elektrik fırtınası Arjantin’in en kuzeyindeki kasaba olan El Angosto’ya giden tamamen çamurlu yolda, nehirleri geçmeyi ve imkansız bir yol boyunca zig zag çizerek tırmanmayı içeren bir yolculukta korkunç bir korku yaşadı. yıldırım ve gök gürültüsü tarafından yönetilmekta ki kasabaya gelip geceyi belediye binasında geçirmeye davet edilene kadar.

Seni şaşırtan bir yer? “Ekvador’daki Amazon yağmur ormanları, burada Huaorani kabilesiyle birkaç gün yaşadımHala ‘vahşi’, izole edilmiş, balıkçılık ve avcılıkla yaşayan Puyo şehrinin yakınında. Çok ilginçti”.

Ekvador'daki Huaorani kabilesiyle.  Fotoğraf Pablo ImhoffEkvador’daki Huaorani kabilesiyle. Fotoğraf Pablo Imhoff

Böyle bir geziye çıkmayı düşünen birine ne söylersiniz? “Tavsiye vermeyi sevmiyorum çünkü her insan farklıdır. Söyleyebileceğim şey şu: hayatımı değiştirme kararı verebileceğim en iyi karar“diyor tereddüt etmeden.

Ve şunu ekliyor: “27 yaşıma kadar bir hayat yaşadım ve o andan itibaren sıfırdan bir başka hayata başladım. Benim için her şeyi tamamen değiştirdi; ne yaptı, nasıl yaşadı, nasıl düşündü?Çünkü farklı noktalarda olmak, kişinin kalıcı olarak uyum sağlaması ve değişmesi gerektiği anlamına geliyor.”

Bir Arjantinlinin büyük macerası

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön