Arjantin Denizi kıyısındaki hazineler ve hikayelerle dolu bir “gemi enkazı rotasını” kurtarıyorlar

gemi enkazları Bunlar genellikle denizin dibindeki bir gemiden veya kumsalda karaya oturmuş bir teknenin kalıntılarından çok daha fazlasıdır; Onlar da bir hikayelerin sığınağı -bir geminin, insanların, bütün bir çağın- bunu bilmeye değer.

Farkındalığı artırmak ve kıyılarda ve su altında kalan sektörlerde bulunan kültürel zenginlikleri ve hikayeleri duyurmak amacıyla Arjantin’in farklı eyaletleri, Milli Parklar İdaresi ve Ulusal Antropoloji ve Latin Amerika Düşüncesi Enstitüsü ile birlikte “Hikayeler Denizi”, bilgi, takdir ve korumayı teşvik etmeyi amaçlayan bir kampanyadır. Arjantin denizinin deniz-kıyı kültürel mirası.

Geçmişe dalın ve geleceği koruyun

Buenos Aires, Chubut, Río Negro, Santa Cruz ve Tierra del Fuego eyaletleri tarafından desteklenen kampanya -www.mardehistorias.com.ar; @mardehistoriasarg- geçmişi keşfetmeye ve kendinizi denizcilik kültürel mirasının zenginliğine kaptırmaya bir davettir. gelecek nesiller için onu koruyun.

“Katkıda bulunmak Bu mirası bulunduğu yerde koruyunUlusal Antropoloji ve Latin Amerika Düşüncesi Enstitüsü’nün sualtı arkeolojisi ekibinde araştırmacı ve kampanyanın koordinatörü olan Cristián Murray, “Geçmişi keşfetmenin heyecan verici mücadelesinin kahramanı olabilirsiniz” diye vurguluyor.

Yalnız vapur Sarmiento, Beagle Kanalı kıyısında mahsur kaldı. Fotoğraf Uriel Sokolowicz

Ve bu mirasın, kıyı erozyonu, trol avcılığı, tekne demirleme, tarama ve kıyıları ve deniz tabanını etkileyen diğer çalışmalar ve basit sebeplerle nesnelerin çıkarılması veya çıkarılması gibi risklerle karşı karşıya olan “benzersiz ve yeri doldurulamaz” bir karaktere sahip olduğunun altını çiziyor. merak veya koleksiyon için.

Tarihini öğrenmek ve Arjantin Denizi mirasının hikayelerini öğreninBunlar ülkenin kıyılarında bulunabilecek batık hazinelerinden bazıları.

Puerto Madero'da bulunan 18. yüzyıldan kalma bir İspanyol kalyonunun kalıntıları.  La Boca'daki Barraca Peña'da görülüyorlar, Foto Martín BonettoPuerto Madero’da bulunan 18. yüzyıldan kalma bir İspanyol kalyonunun kalıntıları. La Boca’daki Barraca Peña’da görülüyorlar, Foto Martín Bonetto

ZenCity

Bu geminin kalıntıları ve yükü 2008’de keşfedildilerPuerto Madero’nun 1. Rıhtımındaki ZenCity kompleksinin inşaatı için yapılan kazı sırasında.

Kaskından geriye kalanlar gömüldü mevcut sokak seviyesinin yaklaşık 10 metre altındaLimanın inşaatı sırasında doldurulan bir alan.

Olarak tanımlanan şeyin kalıntıları 18. yüzyıl İspanyol ticaret gemisi Arkeologlar tarafından kazıldılar ve miğfer çıkarıldı, nakledildi ve Riachuelo’nun yanındaki La Boca’daki tarihi Barraca Peña kompleksinin arazisine yeniden gömüldü.

Ziyaret edilebilecek yerde, Kurtarılan çeşitli nesneler sergileniyor.

Buhar Karnak

Karnak, Hamburg’daki Kosmos şirketine ait, gemilerinin hızı ve güvenliğiyle tanınan bir Alman buharlı gemisiydi. Hamburg, Río de la Plata ve Pasifik limanları arasında yolcu, kargo ve yazışma taşıdı.

Pinamar'ın kuzeyinde Karnak buharlı gemisinin kalıntıları.  Video yakala.Pinamar’ın kuzeyinde Karnak buharlı gemisinin kalıntıları. Video yakala.

Oldu bu hizmeti gerçekleştiren ilk Alman vapuru24 Ocak 1878’de Buenos Aires eyaletinin Punta Médanos’un 3 kilometre güneyinde sahilde karaya oturdu.

Bugün onun kalıntıları, uçsuz bucaksız kumsallarda rahatlatıcı bir yürüyüşün ardından yarı yarıya kuma gömülü ve dalgalar tarafından yıkanırken görülebilir.

Steam Ludovico

60 metre uzunluğundaki bu yük gemisi 1916’da Bahía Rosas’ta gemi kazası, Río Negro eyaleti, Buenos Aires’ten Şili’nin Punta Arenas’ına doğru giderken. olmuştu 1908’de İskoçya’da inşa edildi ve Arjantin bayrağı altında fırlatıldı; Daha sonra Paraguay’a satıldı ve battığı sırada üzerinde Şili bayrağı bulunuyordu.

Ludovico buharlı gemisi 1916'da Río Negro kıyısında karaya oturdu.  Milletin Fotoğraf Genel Arşivi.Ludovico buharlı gemisi 1916’da Río Negro kıyısında karaya oturdu. Milletin Fotoğraf Genel Arşivi.

Geminin mürettebatı İspanyol ve Şilili, subayları ise Almandı. Genellikle gemi enkazlarıyla ilişkilendirilen kültür ve hikaye çeşitliliğinin çok iyi bir örneği ve denizcilik geleneği.

Halihazırda manzaranın bir parçası olan kalıntıları, kıyı boyunca birbirinden kopuk ve birkaç yüz metreye dağılmış, bazen kumla kaplı. Görülebilirler İl güzergahı 1 açısından bakıldığında -Uçurum Rotası veya Sahil Yolu olarak adlandırılan- harika güzellikteki bir plaj boyunca.

Gulet Emma

Bu zarif ahşap gulet, 1883 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nin Maine şehrinde inşa edilmiştir. 1947’de alev aldı ve battıChubut’un Puerto Madryn kıyısı açıklarında demirliyken.

Gulet Emma 1947'de Puerto Madryn'de battı. Encuentro kanalından video çekimiGulet Emma 1947’de Puerto Madryn’de battı. Encuentro kanalından video çekimi

Gemi önemli bir kariyeri vardıönce Kuzey Amerika’da balıkçı teknesi olarak, ardından Arjantin ve Şili’nin Patagonya sularında deniz aslanı avında, köpek balığı avcılığında ve kargo ve yolcu taşımacılığında kullanıldı.

1916’da denemek için işe alındı Ernest Shackleton’ın Antarktika keşif gezisinin birkaç üyesini kurtarın Güney Shetland Adaları’ndan birinde mahsur kalmıştı.

Onun kalıntıları bir parçası Arjantin’deki ilk su altı parkı1970’lerin başında yaratıldılar. 12 ila 15 metre derinlikte bulunurlar. sahile yaklaşık 800 metre uzaklıktave Madryn dalış operatörleri aracılığıyla ziyaret edilebilir.

Hızlı Korvet

1770 yılında bu İngiliz savaş korveti Büyük Britanya’nın o zamanlar Malvinas Adaları’nda sahip olduğu istasyonu koruyacaktı. Bir keşif gezisi sırasında Deseado halicinin (Santa Cruz eyaleti) ağzına girmeye çalışırken, batık bir kayaya karaya oturdu ve battı.

Puerto Deseado'da 18. yüzyıldan kalma Swift korvetinin çok sayıda kalıntısı bulundu.  Fotoğraf Arşivi ClarínPuerto Deseado’da 18. yüzyıldan kalma Swift korvetinin çok sayıda kalıntısı bulundu. Fotoğraf Arşivi Clarín

Kalıntıları 1982’de bulundu Bulunan nesnelerin barındırılacağı yerel bir müzenin kurulmasını teşvik eden bir grup Deseado genç sakini tarafından.

Bu gemi enkazı olarak kabul ediliyor Ülkemizde sualtı arkeolojisinin “beşiği”Çünkü burası ilk Arjantinli arkeolog-dalgıçların eğitildiği yerdi. Korunan sulardaki konumu ve bir tortu tabakasıyla kaplı olması nedeniyle mükemmel koruma durumu, gemi ve mürettebatıyla ilgili birçok hususu incelemek.

Dalgıçlar Swift korvetinin bazı kısımlarını kurtarmaya çalışıyor.  Fotoğraf Arşivi ClarínDalgıçlar Swift korvetinin bazı kısımlarını kurtarmaya çalışıyor. Fotoğraf Arşivi Clarín

Bu gemi enkazından çıkarılan geniş bir nesne koleksiyonu “Mario Brozoski” müzesinde görülebilir Puerto Deseado (adını keşfedenlerden birinin onuruna verilmiştir), tarihine, keşfine ve araştırmasına adanmıştır.

Aziz Christopher Römorkör

1943 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde inşa edilen bu römorkör, İngiliz bayrağı altında ve Justice adı altında çeşitli görevlerde görev almıştır. İkinci Dünya Savaşı sırasında kurtarma ve çekmeNormandiya çıkarmaları da dahil.

Römorkör Saint Christopher, Ushuaia limanı yakınında terk edildi.  Fotoğraf Alexis Delelisi / AFPRömorkör Saint Christopher, Ushuaia limanı yakınında terk edildi. Fotoğraf Alexis Delelisi / AFP

1947’de Arjantinli Salvamar şirketi onu destek gemisi olarak satın aldı. Alman gemisi Monte Cervantes’in yeniden yüzdürme görevleriUshuaia yakınlarında gemi kazası geçirmişti.

Bu gemiyi yeniden yüzdürmeye yönelik başarısız girişimden sonra, Aziz Christopher Fuegian şehrinin körfezinde terk edildi1957’de. Dünyanın simgesi haline geldi. Ushuaia’nın deniz-kıyı mirası ve şehir manzarasının bir parçasıdır.

Albany Fırkateyni Düşesi

Bu büyük ticaret yelkenli gemisi Perçinlenmiş demir gövdesi, üç direkli yelken teçhizatı vardı ve 28 mürettebat taşıyordu. 1893’te Rio de Janeiro’dan Valparaíso’ya (Şili) yapılan bir gezi sırasında, kıyısında karaya oturdu Gönye Yarımadası (Tierra del Fuego) yoğun sis ve navigasyondaki yanlış hesaplamalar nedeniyle battı. Kazazedelerden biri onlarla birlikte yaşamak için kaldı. selk’namadanın merkezinin ve kuzeyinin orijinal sakinleri.

1893 yılında Tierra del Fuego'nun doğu kıyısında batan Albany Düşesi'nin kalıntıları.  Fotoğraf Martin Vazquez1893 yılında Tierra del Fuego’nun doğu kıyısında batan Albany Düşesi’nin kalıntıları. Fotoğraf Martin Vazquez

1979 yılında Ushuaia’daki Dünyanın Sonu Müzesi tarafından düzenlenen bir keşif gezisi, ahşaptan muhteşem bir şekilde oyulmuş figür kafasını ortaya çıkardı. Müzenin ana salonunda sergilenmektedir..

Şehirde anılan adıyla “Düşes”, eyalet için sembolik gemi enkazı. Bu fantastik müzede, bölgede meydana gelen diğer tarihi gemi enkazlarının kalıntıları da sergileniyor ve deniz yaşamına adapte olmuş göçebe avcı-toplayıcılar olan Yámana gibi Fuegian yerli halkları hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Yük gemisi Desdemona

1952 yılında Almanya’nın Hamburg kentinde inşa edilen bu gemi, 1960’larda Arjantinli şirket Cormorán Líneas Marítimas için çalışmaya başladı ve 1985’te 20 mürettebat ve 20 bin torba çimentoBuenos Aires’ten Comodoro Rivadavia ve Tierra del Fuego’ya doğru yola çıktı.

Desdemona, Tierra del Fuego'daki San Pablo Burnu'nun ıssız kıyılarında.Desdemona, Tierra del Fuego’daki San Pablo Burnu’nun ıssız kıyılarında.

Comodoro ve Fuegian adası arasındaki yolculukta motor bozulduUshuaia’da girişimlerde bulunulmasına rağmen onarılamadı.

Böylece, saatte 5 deniz milini aşmayan bir hızla seyrederek Río Grande’ye yanaşmak amacıyla kuzeye doğru yelken açtı, ancak rüzgar onu daha güneye sığınmaya zorladı ve San Pablo Burnu’nu geçer geçmez dibe vurdu.

Kendini kurtarmak için yaptığı bir manevrada, kıç tarafı navigasyon haritalarında görünmeyen bir sığlığa çarptı ve ambarlara su girmeye başladı.

Hasar gören Desdemona, mürettebatı kurtarmak için kaptanı tarafından kasıtlı olarak karaya çıkarıldı.Hasar gören Desdemona, mürettebatı kurtarmak için kaptanı tarafından kasıtlı olarak karaya çıkarıldı.

Daha sonra kaptan Gemiyi batmasını önlemek ve mürettebatı kurtarmak için sahile indirdi.. Ve o zamandan beri, yani 38 yıl önce, Desdemona orada, kumların üzerinde kaldı. gelgitlerin ve Patagonya rüzgarlarının insafına kalmış.

Kasabaya A il yolunu kullanarak ve sular çekildiğinde ulaşırsınız. paslı hulk’a yürüyebilirsin.

Arjantin Denizi kıyısındaki hazineler ve hikayelerle dolu bir “gemi enkazı rotasını” kurtarıyorlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön