Yeni hareketlilik: Yollarımız daha fazlasını yapabilmeli

bigsecret

New member
WAltyapımız, çukurlu yollar ve yıkılan köprüler hakkında çok konuşuyoruz. Elbette artık işlevsel olmayanları yenilememiz gerekiyor, ancak sadece altyapıyı sürdürmek yeterli değil. Dijitalleşme, altyapımızın büyük bir bölümünü 20 yılda çok eski gösterebilir.

İlk otonom araçlar bugün test ediliyor. Tahminlere göre, 2040 yılına kadar yeni satılan arabaların üçte ikisi tamamen otonom olacak. Bu arabalar, yolcular kart oynarken, kitap okurken veya uyurken A noktasından B noktasına kendi kendilerine gidecek.

Araçlar kendi aralarında ve altyapı ile ağa bağlı olacak ve sürekli veri alışverişi yapacak. Hareketlilik daha ucuz hale gelecek ve daha az araç olsa bile trafik önemli ölçüde artacaktır.

Sokak kendini düşündüğünde


2040 yılına daha 20 yıl var ama gideceğimiz yollar bugünden planlanıyor. Ve şu anda kullandığımız yollardan daha fazlasını yapabilmelidirler.

Yol, araç, yolcuları ve yol operatörü arasındaki arayüz haline gelir. Üzerinde seyreden araçlarla sürekli veri alışverişi yapacak ve böylece trafik akışını kontrol altına alacaktır. Tüm bilgiler yol operatöründe toplanabilir, veri koruması sürdürülürken değerlendirilebilir ve talimatlar şeklinde trafiğe geri beslenebilir. Kentsel alanda yüksek trafik hacmi?

Trafik, varış noktasına göre karayolu ağı üzerinden dağıtılmakta ve alternatif güzergahlar kullanılmaktadır. Okula giderken kaza riski var mı? Bu yollardaki trafik, okul başlangıcında ve sonunda azaltılacak ve yavaşlatılacaktır.


ayrıca oku







Bu, veri ağları, yani yol ağı boyunca fiber optik ve 5G ağları ile güçlü ve güvenli bir telekomünikasyon altyapısı gerektirir. Mevcut altyapıyı bu yeni seviyeye getirmek zor olacak – dolayısıyla dijitalleşme yol yetkililerinden çok şey talep edecek.

Öte yandan (uzun mesafe) yol yönetimine de yeni olanaklar sunuyor. Yol yapımı, farklı sektörlerden birçok farklı aktörü içeren oldukça karmaşık bir faaliyettir. Mümkün olduğu kadar çok ihtiyacı karşılayan bir uzlaşma bulmak için çok sayıda farklı çıkar eklemlenmeli ve dengelenmelidir.

Dijitalleştirme, belgeleri ve süreçleri standartlaştırarak ve yetkililerin birbirleriyle ve vatandaşlarla yeni iletişim platformlarında proje hakkında bilgi alışverişinde bulunmasına olanak tanıyarak – dahil olan herkes için daha fazla şeffaflık ve dolayısıyla daha az gecikmeyle – burada yardımcı olabilir.

Geçiş Dönemindeki Otorite


Bu gelişmede yol idareleri önemli bir rol oynamaktadır. Mevcut ulaşım altyapısını sürdüren ve daha da geliştiren, ayrıca yeni yollar planlayan ve inşa eden de onlardır.

Yarının standardını şekillendirirler ve veri hacminin sunduğu fırsatları, bireyin haklarını korurken genel kamu yararına kullanma fırsatına sahip olurlar. Yönetimin bugün kendisini nasıl konumlandırdığı, Almanya’nın önümüzdeki birkaç on yılda mobilitede öncü olmaya devam edip etmeyeceğini belirleyecek.


ayrıca oku


Hamburg şehir merkezindeki bir test sürüşü sırasında tam otomatik sürüş için lazer tarayıcılar, kameralar, ultrasonik sensörler ve radarla donatılmış elektrikli bir Golf






Bunun için gerekli yeni görevler şu şekilde özetlenebilir:

  1. Karayolu idaresi, ulaşım altyapısının sakinleri ve kullanıcılarının, yani “müşterinin” ne istediğini ve neye ihtiyaç duyduğunu anlamalıdır.
  2. Yeni gereksinimlere doğrudan tepki verebilmek için projeleri eskisinden daha hızlı planlamak ve uygulamak zorundadır.
  3. Durumunu, gelişimini ve ulaşım ihtiyaçlarını bilerek mevcut ulaşım altyapısını stratejik olarak sürdürmeli ve korumalıdır.
  4. Veri kullanımını kontrol etmeli ve mevcut ulaşım altyapısının en iyi şekilde kullanılabileceği şekilde tasarlamalıdır.
  5. Mevcut ve yeni planlanan ulaşım altyapısını, gelecekteki hareketliliğin gereksinimlerini karşılayacak şekilde geliştirmelidir.
  6. Ve son olarak, bu görevlerin hakkını veren bir finansman biçimi bulması gerekecek. Yol, vergi finansmanından uzaklaşıp kullanıcı finansmanına doğru gidecektir. Burada da dijitalleştirme, daha önce var olmayan yeni ve kişiye özel geçiş ücreti konseptlerini etkinleştirerek yardımcı olur.
Bakımı en iyi şekilde organize edin


İşleyen bir altyapı sadece yeni bina için bir sorun değildir. Aksine bakım ihtiyacı fazladır. Sadece mevcut altyapıyı çalışır durumda tutmak için kapsamlı yatırımlar gereklidir.

Kaynaklar sınırlı olduğu için mümkün olduğu kadar verimli kullanılmalıdır. Dijitalleşme de burada katkı sağlayabilir. Yollara yerleştirilmiş sensörler, durumlarının güncel bir resmini sağlayabilir ve drone uçuşlarından alınan görüntüler bu resmi tamamlayabilir. Bu bilgi, diğer koruma önlemlerinden elde edilen ampirik değerlerle birleştirilebilir.

Bu genel bakış açısından, modern analiz araçları altyapının durumunu değerlendirebilir ve durumdaki gelecekteki değişiklikleri tahmin edebilir (kestirimci bakım). Geleceğe yönelik bu bakış, yolların ve köprülerin bakımının veya yenilenmesinin doğru kontrolünün temelini oluşturur.

Anı kaçırmamak


Önümüzdeki yıllarda karayolu trafiğindeki veri miktarı önemli ölçüde artacaktır. Bu veriler, trafik akışlarının ve trafik yoğunluklarının daha iyi tahmin edilmesini sağlayacak ve karayolu yetkililerinin trafiği eskisinden daha iyi yönetmek için yapay zeka kullanmasına olanak tanıyacak.

Günümüzün trafik kontrol sistemiyle karşılaştırıldığında bu, daha az trafik sıkışıklığı, daha az egzoz dumanı, daha az gürültü ve aynı zamanda daha fazla güvenlik anlamına gelir.

Zaman, geleceğin rotasını belirlemek için idealdir. Federal devlete ait yeni kurulan Autobahn GmbH, 1 Ocak 2021’de federal ana yolların planlanması, inşası ve bakımını federal eyaletlerden devralacak. Bu karayolu ağının tek bir kaynaktan yönetilmesi, sadece bugünün değil, geleceğin gereksinimlerini de içeren bütüncül bir yaklaşımı mümkün kılıyor ve yeni hareketlilik biçimlerinin önünü açıyor.

Yazar, KPMG Hukuk Genel Müdürü ve BİLANZ köşe yazarıdır.